X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 آبان 1400
کارشناس مسائل بین‌الملل:
تعداد بازدید خبر : 124
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 آبان,1400 | 03:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 24 آبان,1400 | 03:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 آبان,1400 | 03:41 ب.ظ

حمایت از رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها نقض حقوق‌بشر است

  • حمایت از رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها نقض حقوق‌بشر است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اجازه دادن به گروه های تروریستی برای فعالیت های رسانه ای و مجازی از سوی هر کشوری، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر به حساب آمده و صلح و ثبات جهانی را به مخاطره می اندازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مرتضی غرقی کارشناس مسائل بین الملل در خصوص میزبانی سوئد از یک شبکه تلویزیونی وابسته به گروه تروریستی PKK و همزمان ادعای دفاع از حقوق بشر این کشور و دیگر کشور‌های غربی که به وضوح نشان از رویکرد دوگانه و ابزاری آن‌ها از حقوق بشر دارد، اظهار داشت، اظهار داشت: فرقی نمی کند کدام کشور و با چه رویکردی در حیطه تروریستی به افراد و گروه هایی اجازه فعالیت دهد، حمایت هر کشوری از گروه های تروریستی به هر نوعی که باشد قابل دفاع نیست.

وی گفت: متاسفانه بیشتر اروپاییان با این رویکرد شعارآزادی برای حقوق بشر را سر می دهند و با این پوشش از این نوع گروه ها حمایت می کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آزادی به این معناست که برای همه مردم آزادی نسبی باشد و اجازه فعالیت به گروهی که با زبان اسلحه با مردم صحبت می کند اسمش آزادی نیست بلکه نقض آزادی بیان و آزادی های مدنی است و اگر این نگاه بخواهد در جامعه بین المللی رشد پیدا کند به همان دیکتاتوری که گروه‌های تروریستی و حکومت های خودکامه انجام می دهند.

غرقی بیان کرد: ادعاهایی که برخی از کشورهای اروپایی در حمایت از گروه‌های تروریستی چون PKK، منافقین و داعش انجام می دهند و اجازه فعالیت به این گروه ها در شکبه های اجتماعی و فضای مجازی می دهند، به دلیل آن است که این گروه ها در جهت منافع آنها گام بر می‌دارند و ابزاری برای اعمال فشار به کشورهای در حال توسعه هستند و زیربار حرف زور نظام سلطه نمی روند.

وی متذکر شد: این قبیل حمایت ها و اجازه دادن به گروه های تروریستی برای فعالیت های رسانه ای و مجازی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر به حساب آمده و صلح و ثبات جهانی را به مخاطره می اندازد.

غرقی افزود: مخاطب بند هفت منشور ملل متحد که در خصوص تروریسم صحبت می کند فقط دولت‌ها نیستند بلکه گروه‌هایی هم که در مقابل دولت ها مبارزه می کنند هم جزو گروهک های تروریستی محسوب می شوند، ولی باید میان این گروه های تروریست با گروه هایی که برای دفاع از خاک خودشان اسلحه دست می گیرند، تفاوت قائل باشیم.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه تروریسم هیچ وقت مرز و دین نمی‌شناسد و فقط دنبال خشونت و ناآرامی در کشورهاست و می‌تواند صلح بین المللی را به خطر بیاندازد، گفت: هر کشوری از گروه‌های افراطی حمایت کند در جنایاتی که آنها انجام می‌دهند شریک است و باید محاکمه شوند.

وی تصریح کرد: وقتی که گروهی به جای صحبت کردن اسلحه دست می گیرد و در مقابل دولتش می ایستد این گروه  دیگر سیاسی نیست بلکه گروه نظامی است و تروریستی به حساب می آید.

غرقی افزود: مخالفین دولت ها باید با مذاکره مسائلشان را حل کنند ولی وقتی که آن مخالفان  اسلحه دست می‌گیرند و شهر را ناامن و مردم را به کشتن می دهند، این مفهوم تروریسم است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: آنها از طریق رسانه ها جنگ سردی را شروع می کنند که به وسیله آن زمینه اقدامات تروریستی مهیا شود، شما ببینید چه کسانی و چه رسانه هایی از گروه تروریستی الاحوازیه و برخی دیگر گروه های مشابه آنها حمایت کرده اند، این رسانه ها به عنوان پیاده نظام جنگ سرد و شریک جرم و جنایات آن گروه های ترویستی هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که گروه هایی هرچند مخالف شما در کشورهای دیگر مشغول به فعالیت سیاسی علیه شما هستند، خب این حق آنهاست که نظر و تفکری متفاوت داشته باشند، اما زمانی که دست به اسلحه می برند و اقدامات خرابکارانه و تروریستی می زنند، دیگر پناه دادن و اجازه دادن به آنها برای فعالیت رسانه ای، مصداق حمایت از تروریسم است.

منبع: پیام اقتصاد آنلاین
 

ارسال نظر: