X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 آبان 1400
قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه خبر داد:
تعداد بازدید خبر : 97
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 12 آبان,1400 | 02:59 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 12 آبان,1400 | 02:45 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 12 آبان,1400 | 02:59 ب.ظ

لایحه پلیس اطفال در مسیر قانونی شدن

  • لایحه پلیس اطفال در مسیر قانونی شدن

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: باید نگاه افتراقی که قانون گذار به بحث اطفال و نوجوانان دارد، کاملا حس و لمس شود، همان نگاهی که در تعالیم دینی داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام"هادی" صبح امروز ۱۲ آبان ماه در کارگاه "نظام عدالت ویژه اطفال و نوجوانان" در کرمان (با رویکرد کودکان مهاجر و پناهنده) اظهار کرد: معاونت حقوقی قوه قضائیه ۱۵ سال است که کارگاه های مختلفی در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان برگزار می کند و در کنار برگزاری کارگاه ها، فعالیت های دیگر معاونت حقوقی، در زمینه تقنین بوده و کارهای بزرگی درخصوص حقوق اطفال و نوجوانان صورت گرفته است.
 

وی افزود: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان سال قبل به تصویب رسید و آیین نامه سازمان زندان ها امسال به تصویب قوه قضائیه رسید که ۶۰ ماده شامل قانون اصلاح و تربیت دارد. لایحه پلیس اطفال را سال قبل معاونت حقوقی نهایی کرده و در دولت تصویب شده و در نوبت مسیر قانون گذاری در مجلس قرار دارد.
 

قائم مقام معاونت حقوقی قوه قضائیه با اشاره به کارگاه "نظام عدالت ویژه اطفال و نوجوانان" در کرمان (با رویکرد کودکان مهاجر و پناهنده) بیان کرد: در این کارگاه مباحث مختلفی از جمله مباحث حمایت از کودکان مطرح می شود و امیدواریم خروجی کارگاه، تغییر نگاه به موضوع اطفال و نوجوانان و رویکرد مناسب در این حوزه باشد و ارتقاء پیدا کند.
 

وی اظهار کرد: باید با برگزاری این کارگاه ها، نگاه افتراقی که قانون گذار به بحث اطفال و نوجوانان دارد، کاملا حس و لمس شود، همان نگاهی که در تعالیم دینی داریم. هدف از برگزاری این کارگاه ها تغییر نگاه و رویکرد همکاران قضائی و غیرقضائیِ مرتبط با کودکان و نوجوانان و هدف دیگر آموزش مسائل حقوقی و قانون گذاری است.


هادی در خاتمه بیان کرد: قبل از برگزاری کارگاه در استان ها، مشکلات و خلاءهای استان بررسی و جمع بندی می شود.

 

برچسب ها: حقوق کودکان
ارسال نظر: