X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 24 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 9
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 28 شهریور,1403 | 08:53 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 24 شهریور,1403 | 05:10 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 28 شهریور,1403 | 08:53 ق.ظ

سومین نشست بین المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب در ارومیه برگزار شد/ فلسطین محور وحدت آزادگان جهان

  •  سومین نشست بین المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب در ارومیه برگزار شد/ فلسطین محور وحدت آزادگان جهان

سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب قوه‌قضائیه با حضور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، وزیر دادگستری و میهمانان خارجی، روحانیون ادیان و مذاهب، مقامات داخلی و همچنین وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در ارومیه برگزار شد.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «حسن عبدلیان پور» رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در سومین نشست بین المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب که با شعار فلسطین محور آزادگان جهان اسلام گفت: امروز آمده‌ایم تا برای سومین سال متوالی در جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) با کلمه‌ی مبارک وحدت کنار هم جمع شویم و چنان محو این اتحاد و یکدلی شویم که تفاوت‌ها در رنگ و نژاد و سلیقه وقومیت و دین و آیین را نبینیم.
 

وی افزود: تفاوت این نشست با همایش سال گذشته را می‌توان در گستره‌ی رویکرد این اجلاس دانست، گذشتن از من و رسیدن به مای مشترک حاصل توجه به کوچکترین اشتراکات بشری است، همانگونه که پیامبر گرامی اسلام در اولین دعوت علنی خود یک جمله‌ی مشترک را نقطه‌ی اتحاد قرار دادند و فرمودند: قولولا اله الا الله تفلحوا ما نیز باید بدنبال یک اشتراک وحدت ساز باشیم و اینچنین است که امروز حول یک اشتراک جهانی گرد آمده‌ایم و مرز‌های وحدت را از امت اسلامی به گستره‌ی آزادگان جهان با هر نژاد و رنگ و دین و آیین و مسلکی که باشند گسترش داده‌ایم.
 

رئیس مرکز وکلا گفت: وقتی یک درد مشترک آحاد جامعه بشری و آزادگان جهان را آزرده است، اتحاد و اتفاق ما خادمان عدالت نیز حول محور همین زخم جانسوز شکل خواهد گرفت. امروز اگر ما با شعار فلسطین محور وحدت آزادگان جهان در ارومیه‌ زیبا و دوست داشتنی گرد آمده‌ایم یعنی، نه تنها مسلمانان شیعه و سنی نه تنها محور مقاومت نه تنها حماس و انصار الله و سپاه قدس، بلکه تمامی آزادگان جهان حول این محور اشتراک دارند. 
 

وی گفت: وقتی رهبر بصیر و دانشمند جمهوری اسلامی ایران برای دانشجویان و جوانان آزاده و حقجوی آن سوی زمین نامه مینویسند و از سمت حقیقت ایستادن ایشان سخن میگویند یعنی اتحاد و وحدت در مساله‌ی انسانی فلسطین از مرز‌های دین و آیین و جغرافیا و قومیت گذشته است و به یک گفتمان فراگیر جهانی تبدیل شده و تنها وظیفه‌ی ما سربازان عدالت مغتنم دانستن این شرایط برای وصول به جهانی خالی از بیداد و ظلم صهیونیسم و زمینه سازی برای برچیدن این رژیم ضد بشر و کودک کش است.
 

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: امروز دست در دست یکدیگر و شانه به شانه مثل هر سال دعای وحدت و نماز اتحاد خواهیم خواند تا ترسیمی از مدینه فاضله‌ای که در آن قلب تمامی انسان‌ها برای یکدیگر می‌تپد را به جهان ارائه کنیم و امت واحد‌های وعده داده شده در کتاب‌های آسمانی را تحقق بخشیم؛ باشد که زمینه سازان ظهور آخرین منجی و ادامه‌ی خدا بر زمین شویم که هر یک از ادیان و مذاهب او را به نامی میشناسند و نقطهی مشترک آن است که همگی می‌دانند آن نجات دهنده‌ی بزرگ آمدنی است... و اینجاست که هر چند لشکریان جهل و کفر و ظلم این آمدن را دیر و دور بدانند قلب‌های ما فریاد خواهد زد.

امروز فلسطین و مردم مظلوم غزه محور وحدت همه مردم جهان هستند
 

در ادامه «امیرحسین رحیمی»، وزیر دادگستری، با بیان اینکه در عصر حاضر که کشورها درگیر جنگ هستند، برای مقابله با آن باید وحدت بین مردم، جهان اسلام و کشورهای اسلامی مستحکم شود، افزود: وحدت و همکاری اسلامی یعنی مردم به‌خاطر منافع و مشترکات خود به صورت مسالمت‌آمیز، منسجم و با حفظ اعتقاداتشان زندگی کنند. مردم در ایران اسلامی با تکیه بر اعتقاد به ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم با وحدت و همدلی زندگی می‌کنند و نباید اجازه داد این وحدت از بین رود، حرمت ادیان، مذاهب و اقوام حفظ شود و هرگونه توهینی به افراد جایز نیست.
 

رحیمی ادامه داد: شعار این همایش مبنی بر فلسطین، محور وحدت آزادگان جهان است و امروز فلسطین و مردم مظلوم غزه باید محور وحدت همه مردم جهان باشد تا این جنایات رژیم کودک‌کش به پایان رسیده و همه مردم به ویژه مسلمانان جهان باید آن را محکوم کنند. باید تمام مردم جهان یک صدا و همدل غریو حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ندای نفرت از رژیم صهیونیستی و مستکبران جهان را فریاد بزنند تا این رژیم تقلبی باید از بین برود.

جهاد تبیین خنثی کننده توطئه دشمنان است
 

حجت‌الاسلام علی عبداللهی، رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست اظهار داشت: همیشه افرادی در جهان خود را طبیب، صنعت‌کار، سیاست‌مدار و... بی مرز معرفی می‌کنند و اعلام حضور وکلای بی مرز یکی از بهترین خبرها بود و این یکی از آرزوهای دیرینه وکلای جمهوری اسلامی بوده است. امروز مهم‌ترین خواسته مقام معظم رهبری برای استقرار وحدت و امنیت روانی جامعه، پیوستن به جرگه عدالت با پیوست جهاد تبیین است و اگر بتوانیم همراهان خود را با جهاد تبیین مسلح کنیم، دیگر دشمنان اسلام هرگز نمی توانند کاری از پیش ببرند.
 

حجت‌الاسلام عبداللهی بیان کرد: مبدأ هدایت، توحید و ادامه‌دهنده آن، رسالت و امامت و منتهای آن، معاد و محور آن، عدالت است؛ اگر یک وکیل خود را خادم انسانیت بداند، هیچ علمی از علم حقوق انسان‌ها برتری ندارد و اگر شما وکلای جامعه در راستای تکالیفی که خدمت به انسانیت ابراز وجود کنید، حتماً دنیای انسانیت مزه شیرین صلح و دوستی را در آینده‌ای نه چندان دور خواهد چشید.
 

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: اگر دنیای حقوق امروز به میزان تخصصی که دارد، خود را بروز دهد، هیچ وقت استعمار قادر بر دشمن‌سازی و تفرقه نخواهد بود و رژیم صهیونیستی نخواهد توانست در برابر فلسطین این‌گونه نسل‌کشی راه بیندازد. جهاد تبیین خنثی کننده دشمنان است و رهبر انقلاب با یک حرکت عملیات میدانی تلاش دشمنان اسلام را متلاشی کرد و وکلای جامعه باید این گونه باشند؛ هر بار جریان‌های استعماری و استکباری با سلاح‌های پیشرفته وارد میدان شدند با تدبیر ولی امر جامعه به اتکای ملت بزرگ ایران، شکست خوردند و جمهوری اسلامی امروز در بحث امنیت صاحب اولین حرف است.

تقدیم 12 هزار شهید بومی در آذربایجان غربی نمونه بارز وحدت است
 

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این همایش عنوان کرد: آمار شهدای استان گویای آن است که همه اقوام، ادیان و مذاهب در ثبات منطقه اثرگذار بودند و این استان چهار هزار شهید اهل سنت، ۱۲ هزار شهید بومی و ۲۴ هزار شهید مهاجر را تقدیم انقلاب کرده که نمونه بارز وحدت است. آذربایجان‌غربی جزو معدود استان‌هایی است که تنوع اقوام دارد و رنگین‌کمان اقوام، ادیان و مذاهب مختلف است و با توجه به سبقه تاریخی ادیان مختلف در ادوار مختلف در این منطقه با وحدت زندگی کردند، امروز نیز شاهد همزیستی اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در این استان هستیم.
 

 

ارسال نظر: