X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 36
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 16 خرداد,1403 | 10:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 16 خرداد,1403 | 08:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 19 خرداد,1403 | 07:52 ق.ظ

حداد: بسیاری از کودکان در غزه از حق تحصیل محروم شده‌اند

  • حداد: بسیاری از کودکان در غزه از حق تحصیل محروم شده‌اند
کارشناس مسائل منطقه گفت: کودکان و نوجوانان در غزه ماه‌ها است که از حق تحصیل محروم شده‌‌اند و رژیم صهیونیستی تمام مناطق آموزشی را مورد هدف قرار داده است.

مختار حداد، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر در خصوص موارد نقض گسترده حقوق بشر در قبال کودکان غزه گفت: کودکان فلسطینی در ۸ماه گذشته و حتی از ابتدای اشغال فلسطین از مهمترین قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: پس از اشغال فلسطین و آواره شدن مردم این سرزمین، تعداد بسیار زیادی از کودکان و نوجوانان یا به شهادت رسیده‌اند یا از حقوقشان محروم شده‌اند.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امروز در غزه می‌بینیم عمده شهدا از کودکان و نوجوانان هستند بیان کرد: کودکان در این سرزمین یا به شدت زخمی یا دچار سو تغذیه شده‌اند و در کنار همه‌ی این موارد، ماه‌ها است که از حق تحصیل محروم هستند و رژیم صهیونیستی تمام مناطق آموزشی را مورد هدف قرار داده است .

حداد تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل رفتارهای جنایتکارانه‌ای که طی سالهای گذشته داشته است، لقب رژیم کودک‌کش برازنده‌اش است.

وی ادامه داد: این رژیم نه تنها در غزه بلکه در کرانه باختری تعداد زیادی از دانش‌آموزان را دستگیر و به شهادت می‌رساند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به سکوت نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری عنوان کرد: متاسفانه علی رغم ممناعت از ورود کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی، مجامع بین‌المللی و حقوق بشری هیچ گونه اقدام عملیاتی جهت بازگشایی راهی برای ارسال کمک‌های مردم‌ دوستانه انجام نمی‌دهند.




.
ارسال نظر: