X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 36
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 27 اردیبهشت,1403 | 01:13 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 27 اردیبهشت,1403 | 01:08 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 29 اردیبهشت,1403 | 11:29 ق.ظ

لاسجردی: رژیم صهیونیستی برای سانسور جنایت‌هایش در غزه خبرنگاران را ترور می‌کند

  • لاسجردی: رژیم صهیونیستی برای سانسور جنایت‌هایش در غزه خبرنگاران را ترور می‌کند
کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به آمار بی‌سابقه کشتار خبرنگاران در غزه گفت: رژیم صهیونیستی برای سانسور جنایت‌هایش در غزه خبرنگاران را ترور می‌کند.
 
 

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل فلسطین در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، در خصوص هدف قرار دادن خبرنگاران توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی پس از شکست در عملیات هفتم اکتبر، به دلیل هراس از افشای اخبار و پوشش گسترده رسانه ها درباره جنایت های این رژیم در غزه، تلاش می‌کند پخش اخبار و دادن اطلاعات به دیگران را محدود کند؛ لذا مانع اطلاع‌رسانی خبرنگارانی  می‌شوند که به طور میدانی و بدون جهت‌گیری سیاسی اقدام به پخش اخبار می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه پس از عملیات طوفان الاقصی، ۱۴۳ خبرنگار به شهادت رسیدند و بیشتر رسانه‌های خبری که در غزه دفتر داشتند، مورد اصابت موشک قرار گرفته است، عنوان کرد: در حملات رژیم صهیونیستی به غزه یکی از آمارهای بالای شهدا متعلق به خبرنگاران است و این آمار  در جنگ‌های اخیر بی سابقه بوده است.
 
این کارشناس مسائل فلسطین در ادامه تصریح کرد: اصرار رژیم صهیونیستی بر مدیریت بحران و ارائه اطلاعات فیلترشده توسط خودشان است؛ آنها نمی‌خواهند قرائت و نگاه دیگری به جز آن چیزی که خودشان می‌خواهند را مردم جهان بشنوند و ببینند، این رژیم نگران انتشار اخبار و اطلاعات توسط رسانه‌های خبری است که سبب فشار  و محکومیت این رژیم اشغالگر در مجامع بین‌المللی می‌شود.

لاسجردی همچنین در خصوص وضعیت بهداشت در غزه عنوان کرد: با توجه به تراکم جمعیت در غزه، هر نوع  بمباران و اقدام نظامی منجر به تلفات بسیار زیادی می‌شود و اگر مراکز بهداشتی و درمانی در غزه فعالیت نکند با فاجعه انسانی رو به خواهیم بود؛ رژیم صهیونیستی با حداکثر فشار تلاش می‌کند مردم فلسطین تسلیم شوند و غزه را تبدیل به مکان ناامنی برای سکونت و زندگی کنند.

وی در ادامه با اشاره به موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با عضویت فلسطین در این مجمع گفت: طرح موضوع کشور مستقل فلسطین چند سالی است که مطرح شده و اگر فلسطینیان موفق به عضویت کامل در این مجمع شوند، طبیعتا مزیت‌هایی برای آنها خواهد داشت؛ اگر یک دولت مستقل شکل گیرد، آن دولت دارای یکسری حق و حقوقی می‌شود و در این صورت سازمان ملل و سایر کشورها از نظر حقوقی خودشان را موظف می‌دانند که از آن کشور دفاع کنند.
 
این کارشناس مسائل فلسطین در پایان گفت: قطعا اگر کشور مستقل فلسطین شکل گیرد، به نفع مردم فلسطین خواهد بود اما با تجربه‌ای که تاکنون کسب کرده‌ایم در این راه سنگ‌اندازی‌های مختلفی خواهد شد؛ رژیم صهیونیستی مخالفت‌ها و لابی‌هایی خواهد داشت و قدرت‌های بزرگ به ویژه برخی از کشورهای اروپایی حتما جلوی این اتفاق را خواهند گرفت. البته با وجود جنایت‌های رژیم اشغالگر در غزه، افکار عمومی جهان بیدار شده و فشار افکار عمومی در نهایت منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین خواهد شد.
 
 

ارسال نظر: