X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 33
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1403 | 06:14 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1403 | 02:05 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 09:54 ق.ظ

تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی/ آوارگی یک میلیون و 700 هزار نفر در غزه و رفح

  • تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی/ آوارگی یک میلیون و 700 هزار نفر در غزه و رفح

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از آوارگی یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی در غزه و رفح  خبر داد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، رژیم صهیونیستی طی نزدیک به هفت ماه گذشته در سرزمین های اشغالی به ویژه غزه مرتکب بیشترین جنایات شده است. این رژیم جنایتکار در حالی که هنوز رد پای جنایت هایش در غزه باقی مانده است وارد رفح در جنوب غزه شده است و در این منطقه نیز مرتکب جنایت های جدیدی شده است.

همزمان با تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از آوارگی یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه خبر داد.

این در حالی است که شبکه الجزیره به نقل از یونیسف اعلام کرد که حدود ۱.۷ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند که نیمی از آنها کودک هستند و بسیاری از آنها چندین بار آواره شده‌اند. همچنین هیچ مکانی در نوار غزه امن نیست و وضعیت این باریکه به آتش بس فوری نیاز دارد.
 

طبق گزارش این سازمان، خانواده‌هایی که از جنگ غزه جان سالم به در برده‌اند به مناطق پرجمعیت منتقل می‌شوند و در خیابان‌ها یا در ساختمان‌های در حال گذران زندگی می‌کنند.
 

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.
 

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی،  از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.
 

رژیم صهیونیستی طی تهاجم به غزه دستاوردی جز قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

 

ارسال نظر: