X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 30
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1403 | 05:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1403 | 10:04 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 09:56 ق.ظ

حمله هدفمند رژیم صهیونیستی به مقرهای شناخته شده امدادی در غزه

  • حمله هدفمند رژیم صهیونیستی به مقرهای شناخته شده امدادی در غزه

یک نهاد حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دستکم ۸ بار به کاروان‌ها و مقر‌های امدادگران در غزه حمله کرده است علیرغم این که گروه های امدادی مقر استقرار خود را از قبل به رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند تا هدف قرار نگیرند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دستکم ۸ بار به کاروان‌ها و مقر‌های امدادگران در غزه حمله کرده است علیرغم این که گروه های امدادی مقر استقرار خود را از قبل به رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند تا هدف قرار نگیرند.
 

دیده‌بان حقوق بشر افزود: «مقامات اسرائیلی پیش از حملاتی که حداقل ۳۱ امدادگر و همراهان آنها را کشته یا مجروح کردند، به هیچ یک از سازمان‌های امدادی هشدار قبلی ندادند. طبق اعلام رسمی سازمان ملل، از 7 اکتبر 2023، بیش از 250 تن از نیروی امدادی در حملات رژیم اسرائیل کشته شده اند.»
 

این سازمان با اشاره به گزارش یکی از سازمان های مردم نهاد و گزارش بازرسان سازمان ملل تصریح کرد: «طی یک حمله در 18 ژانویه 2024، سه نفر که در یک مهمانخانه متعلق به دو سازمان امدادی اقامت داشتند و به احتمال زیاد با مهمات ساخت آمریکا، کشته شدند. یکی از سازمان‌های امدادی به نام «کمک‌های پزشکی برای فلسطینیان (MAP)، گفت که بازرسان سازمان ملل به این نتیجه رسیده‌اند که بمب توسط یک هواپیمای F-16 شلیک شده است. طبق گفته منتقدان، هواپیماهای F-16 با قطعات ساخت بریتانیا سرهم شده اند.»
 

بلکیس ویل، مدیربخش بحران، درگیری و تسلیحات در دیده بان حقوق بشر در این باره گفت: «قتل هفت کارمند آشپزخانه مرکزی جهانی توسط اسرائیل تکان دهنده بود و طبق قوانین بین المللی هرگز نباید اتفاق می افتاد. متحدان اسرائیل باید بدانند که این حملات که باعث کشته شدن امدادگران شده بارها و بارها تکرار شده است و باید متوقف شوند.»
 

حمله رژیم صهیونیستی در 1 آوریل به کاروان آشپزخانه مرکزی جهانی، که منجر به کشته شدن هفت تن شد، یک "اشتباه" نبود، بلکه یکی از حداقل هشت حمله ای است که دیده بان حقوق بشر شناسایی کرده و در آن، سازمان های کمک رسانی و آژانس های سازمان ملل محل استقرار خود را به رژیم صهیونیستی اطلاع رسانی کرده اند ولی نیروهای اسرائیلی بدون هیچ هشداری به کاروان یا پناهگاه حمله کردند. در این هشت حمله، نیروهای اسرائیلی دست کم 15 نفر از جمله 2 کودک را کشته و دست کم 16 نفر دیگر را مجروح کردند.


سایر حملات عبارتند از:  
حمله به کاروان پزشکان بدون مرز (MSF) در 18 نوامبر 2023
حمله به مهمانخانه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به آنروا (UNRWA) در 9 دسامبر 2023
حمله به پناهگاه پزشکان بدون مرز در 8 ژانویه 2024
حمله به مهمانخانه کمیته بین المللی نجات (IRC) و کمک های پزشکی برای فلسطینیان (MAP) در 18 ژانویه 2024
حمله به کاروان آنروا در 5 فوریه 2024
حمله به مهمان خانه پزشکان بدون مرز در 20 فوریه 2024
حمله به خانه ای که به یک کارمند سازمان کمک به پناهندگان خاور نزدیک آمریکا (آنرا) پناه داده بود در 8 مارس 2024


طبق گزارش سازمان ملل، تا 30 آوریل 254 امدادگر از 7 اکتبر 2023 در غزه کشته شده‌اند که 188 مورد از این تلفات را پرسنل آنروا تشکیل می‌دهند. در 13 ماه مه، یک خودروی سازمان ملل در راه بیمارستانی در غزه مورد اصابت قرار گرفت که حداقل یک کارمند سازمان ملل کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند. بر اساس گزارش آنروا، 169 تأسیسات این سازمان در 368 حمله، مورد اصابت قرار گرفته و حداقل 429 آواره در پناهگاه های آنروا کشته شده اند. به گفته سازمان ملل متحد، نیروهای اسرائیلی همچنین به سوی مردمی که برای جمع آوری کمک جمع شده بودند، تیراندازی کردند، آن ها را به گلوله بستند و صدها نفر را کشته و زخمی کردند. این حملات تأثیر سوء بر تلاش ها برای ارائه کمک های نجات بخش غزه دارد.
 

دیده بان حقوق بشر تصریح دارد که بر اساس یافته هایش، مقامات اسرائیلی از «گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ در غزه استفاده می کنند.» این سازمان تصریح کرد: «بر اساس سیاست تعیین شده توسط مقامات اسرائیلی و انجام شده توسط نیروهای اسرائیلی، مقامات اسرائیلی عمداً جلوی رساندن آب، غذا و سوخت به مردم غزه را می گیرند و عمداً مانع کمک‌های بشردوستانه می‌شوند، آشکارا مناطق کشاورزی را ویران می‌کنند، و جمعیت غیرنظامی را از لوازم ضروری حیات محروم می‌کنند. کودکان غزه بر اثر مشکلات ناشی از گرسنگی جان خود را از دست می دهند.»

 

ارسال نظر: