X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 39
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 اردیبهشت,1403 | 04:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 24 اردیبهشت,1403 | 03:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 09:26 ق.ظ

تبعیض و فقر علیه افراد دارای سابقه مهاجرتی در آلمان

  • تبعیض و فقر علیه افراد دارای سابقه مهاجرتی در آلمان
سیاه‌پوستان، مسلمانان و آسیایی ها در آلمان بیشتر در معرض خطر فقر و تبعیض هستند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بر اساس یک نظرسنجی، سیاه پوستان، مسلمانان و آسیایی ها در آلمان بیشتر در معرض خطر فقر هستند.

نژادپرستی در آلمان بسیار گسترده است و بر اساس مطالعات اخیر، این موضوع ارتباط نزدیکی با فقر دارد و حتی تحصیلات عالیه هم تفاوت عمده ای در ابتلا به فقر ایجاد نمی کند.

مرکز آلمان برای ادغام و تحقیقات مهاجرت DeZIM در برلین مطالعه ای را با عنوان «محدودیت های برابری، نژادپرستی و خطر فقر» منتشر کرد که رابطه بین نژادپرستی و خطر فقر را نشان می دهد.

محققان در این تحقیق به تبعیض در سیستم آموزشی، بازار کار، بازار مسکن و بخش سلامت علیه افراد دارای سابقه مهاجرت اشاره کردند.

مطالعات پیشین نیز وجود تبعیض علیه این افراد هنگام جستجوی شغل را نیز تأیید می کنند و این امر، گواه تهدید زندگی زیر خط فقر برای این افراد است.

در سال 2023، خط فقر در آلمان 1310 یورو 1410 دلار در ماه بود. زمانی که از 5 درصد آلمانی‌های بدون سابقه مهاجرت که شغل تمام وقت داشتند، در مورد درآمد ماهانه‌شان سؤال شد، گفتند درآمدشان زیر خط فقر است.

این در حالیست که این رقم برای پاسخ دهندگان سیاه پوست، مسلمان و آسیایی به 20 درصد افزایش یافت.

این ارقام برای افراد با سطح تحصیلات یا دستاوردهای حرفه ای بالا نیز مشابه بود؛ افرادی که با تبعیض نژادپرستانه مواجه می شدند دو تا هفت برابر بیشتر مشکلات اقتصادی را تجربه می‌کنند.

برچسب ها: نژادپرستی, آلمان
ارسال نظر: