X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا:
تعداد بازدید خبر : 35
تاریخ ثبت : یکشنبه, 23 اردیبهشت,1403 | 05:53 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 23 اردیبهشت,1403 | 05:46 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 اردیبهشت,1403 | 09:07 ق.ظ

هزاران زن زندانی در آمریکا از ملاقات با خانواده‌های خود محرومند

  • هزاران زن زندانی در آمریکا از ملاقات با خانواده‌های خود محرومند

بیش از 190 هزار تن از زنان زندانی در آمریکا از دیدن عزیزان خود در روز مادر که 12 ماه مه 23 اردیبهشت است، محروم هستند.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که بیش از 190 هزار تن از زنان زندانی در آمریکا از دیدن عزیزان خود در روز مادر که 12 ماه مه 23 اردیبهشت است، محروم هستند.

نزدیک به 60 درصد از زنانی که زندان های امریکا هستند، قبل از صدور حکم، حضانت فرزندان خردسال خود را بر عهده داشتند و اغلب اوقات، یک حکم زندان آنها را از روابط خانوادگی و تماس با فرزندانشان جدا کرده و موجب شده فرزندان خردسالشان از منبع حیاتی حمایت عاطفی و مالی جدا شود.

زندان‌های زنان در امریکا اغلب در مناطق روستایی واقع شده اند که وسایل حمل و نقل مناسبی به آنجا وجود ندارد و خانواده‌ها را برای ملاقات با آن ها به دردسر انداخته است.

در نتیجه، زندانیان زن ملاقات ها محدودی با خانواده دارند و تنها راه ارتباطی‌اشان پست و یا تماس‌های تلفنی و ویدیویی است که هزینه های بالایی دارد. با تشدید فقدان ارتباط، زنان در بسیاری از زندان های ایالتی حتی نمی توانند کارت یا نقاشی ارسال شده توسط فرزندان خود را در دست بگیرند و گرامی بدارند.

بسیاری از زندان‌ها دیگر با پست کار نمی کنند و اکنون از واسطه ها برای رهگیری، اسکن و نابودی تمام نامه‌های پستی استفاده می‌کنند که با تاخیر چند هفته با دریافت هزینه، کپی بی کیفیتی از نامه اصلی را به زندانی تحویل می‌دهند.

علاوه بر زنان محکوم به زندان، سالانه بیش از 2.4 میلیون زن حداقل یک روز را در زندان سپری می کنند که 80 درصد آنها، کودکان زیر 18 سال دارند. بیش از 60 درصد زنان در زندان های آمریکا که بی گناه هستند ولی در زندان به سر می برند و در انتظار دادگاهند به خاطر فقر و ناتوانی از سپردن وثیقه به زندان افتاده اند.

کودکانی که مادرانشان در زندان‌های محلی زندانی می‌شوند هم وضع بهتری از کسانی که مادرانشان در زندان‌های ایالتی به سر می‌برند، نیستند: برخی از زندان‌ها ملاقات حضوری را به‌طور کامل ممنوع کرده‌اند نه بخاطر همه گیری کرونا، بلکه به این دلیل که افراد مجبور شوند برای ملاقات تصویری پول بدهند و در آمدشان را افزایش دهند.

یک مطالعه در سال 2015 نشان می دهد که 74 درصد از زندان‌ها پس از راه اندازی ملاقات‌های ویدیویی، ملاقات حضوری را ممنوع کرده‌اند. حتی زمانی که زنان می توانند با فرزندان خود ملاقات حضوری داشته باشند، بازدید از زندان اغلب از طریق یک مانع پلکسی گلاس انجام می شود و زنان نمی توانند فرزندان خود را در آغوش بگیرند، لمس کنند یا ببوسند.

اگرچه تعداد مردان زندانی در امریکا بیشتر از زنان است، اما میزان به زندان افتادن زنان در 40 سال گذشته دو برابر مردان افزایش یافته است.

زنان و خانواده های رنگین پوست به طور نامتناسبی تحت تأثیر این افزایش قرار می گیرند. سیاه پوستان، بومیان آمریکا و زنان بومی آلاسکا دو برابر بیشتر از زنان سفیدپوست زندانی می شوند.
 

ارسال نظر: