X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 42
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 20 اردیبهشت,1403 | 03:57 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 20 اردیبهشت,1403 | 03:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 22 اردیبهشت,1403 | 10:23 ق.ظ

مهمانپرست: بیداری افکار عمومی جهان خطرناکترین مسئله برای آمریکا و اروپا است

  • مهمانپرست: بیداری افکار عمومی جهان خطرناکترین مسئله برای آمریکا و اروپا است
سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران گفت: ارزش‌های دوگانه غرب به تدریج در حال ریزش است و خطرناکترین مسئله برای دنیای غرب بیداری افکار عمومی جهان است.

رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر در خصوص سرکوب اعتراضات گسترده دانشجویان در آمریکا و اروپا، اظهار کرد: کشورهای غربی برای حضورشان در مجامع بین‌المللی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی، شگردی مختص به خود دارند، بدین معنا که دموکراسی و آزادی بیان را با توجه به سیاست‌ها و منافع خود تعیین می‌کنند و در این راستا واژه‌‌هایی مانند "حقوق بشر" را تعریف کردند و از این واژه به عنوان یک ابزار سیاسی بهره برده اند و این واژه برای غرب کاربرد دوگانه‌ای دارد.

وی در ادامه با اشاره به بحث مقابله با تروریسم و ادعاهای دوگانه حامیان رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی خود یک نوع تروریسم دولتی است؛ کشتار بی رحمانه‌ای را در طول 70 سال گذشته انجام داده که همواره کشورهای غربی همیشه از این رژیم حمایت کرده و می کنند.

سفیر پیشین ایران در لهستان ادامه داد: همین بحث‌ها را در آزادی بیان هم شاهد هستیم؛ غربی‌ها در قبال کشورهایی مانند ایران که مستقل هستند، سعی می‌کنند از آزادی بیان به عنوان اهرم فشار استفاده کنند ولی می‌بینیم اگر فرد یا افرادی بخواهند از حقوق ملت‌هایی که تحت فشار هستنند، دفاع کنند، سرکوب می‌شوند.

مهمانپرست با بیان اینکه امروز غرب به نقطه ای رسیده که همان ابزارهای پیشبرد برای منافع خودشان، تبدیل به تیغ دولبه شده است، افزود : دنیای غرب همواره تلاش داشته افکار عمومی را به گونه ای هدایت کند که جنایات خود را مورد تائید قرار دهد و یک وجهه مثبتی به آن ببخشد، در صورتی که امروز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا، افکار عمومی جهان متوجه جنایات کشورهای غربی و ادعاهای پوچ آنها شده اند.

وی همچنین مطرح کرد: آمریکا که خود را مهد آزادی بیان می‌داند، وقتی دانشجویان در اعتراض با جنایت های رژیم صهیونیستی تظاهرات مسالمت آمیز کردند، به صورت وحشیانه آنها را سرکوب کرد اما علیرغم این سرکوب‌ها، موجی در افکار عمومی کشورهای غربی بوجود آمد که این موج به فرانسه و سایر کشورهای غربی هم رسید و فراگیرتر هم خواهد شد.

سفیر پیشین ایران در لیتوانی، ادامه داد: این اعتراضات نشان می دهد در کشورهای غربی هم وجدان ها و هم افکار عمومی بیدارند و زمان اینکه دولتمردان غربی سعی می‌کردند افکار عمومی را فریب دهند و به جنایت های خود جنبه انسان دوستانه دهند، گذشته است و کشورهای غربی باید تکلیف خود را مشخص کنند؛ اگر آزادای بیان خوب است، چرا سرکوب و وحشی‌گری را در مقابل معترضان در پیش گرفته‌اند و اگر آزادی بیان خوب نیست، چرا برخورد دوگانه می‌کنند؟

مهمانپرست در پایان با تاکید بر اینکه ارزش‌های دوگانه غرب به تدریج در حال ریزش است و خطرناکترین مسئله برای دنیای غرب، افکار عمومی جهان است، بیان کرد: برای غربی‌ها بسیار با اهمیت است که هر کاری انجام می‌دهند، بتوانند افکار عمومی را همراه خود داشته باشند و اکنون که افکار عمومی علیه سیاست‌های آنها بیدار شده در یک شرایط سخت قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر: