X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 37
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1403 | 01:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 12 اردیبهشت,1403 | 10:41 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1403 | 01:37 ب.ظ

وضعیت نگران کننده اسرای فلسطینی در سرزمین های اشغالی/ بازداشت بیش از 5000 کارگر طی سال جاری

  • وضعیت نگران کننده اسرای فلسطینی در سرزمین های اشغالی/ بازداشت بیش از 5000 کارگر طی سال جاری

رسانه‌های فلسطینی از بازداشت بیش از ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی طی سال جاری به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر دادند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، رژیم صهیونیستی علاوه بر بازداشت مردم عادی، زنان، کودکان و کارگران را نیز بازداشت می کند و به مدت طولانی بدون تفهیم اتهام آنها را در بازداشتگاه ها نگه می دارد.
 

منابع فلسطینی امروز چهارشنبه از بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی طی سال جاری میلادی به دست نظامیان رژیم اشغالگر خبر دادند. رسانه های فلسطینی خبر دادند که اتحادیه سراسری کارگران فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد طی سال جاری میلادی اشغالگرسانه های ران بیش از  ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی را در محل کارشان در نوار غزه یا هنگام بازگشت به این منطقه بازداشت کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: بیش از ۲۳۵ هزار کارگر فلسطینی در داخل اراضی اشغالی از شش ماه پیش از کار بیکار شده‌اند در حالی که باشگاه حمایت از اسیران فلسطین دو روز قبل اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی بیش از ۸ هزار و 500 نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.
 

یکی از کارگرانی که در شمال غزه زندگی می کند و پیش از این زندانی بوده  به سی ان ان گفت:  ما را با باتوم و چوب کتک زدند و تحقیر و رها کردند که بدون غذا و آب از گرسنگی بمیریم. من از جمله هزاران کارگر اهل غزه بودم که مجوز کار در اراضی اشغالی را داشتم و بلافاصله پس از آغاز جنگ به همراه کارگران دیگر به رهط، یک شهر عمدتاً عرب نشین در جنوب سرزمین های اشغالی فرار کردیم، اما ساکنان محلی ما را به ارتش اسرائیل تحویل دادند.
 

بع تازگی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده بود که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی و غیرقانونی و شکنجه و بدرفتاری با اسرای فلسطینی در کرانه باختری نگران کننده است و در این رابطه به رژیم اسرائیل هشدار داده بود.



 

ارسال نظر: