X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 36
تاریخ ثبت : یکشنبه, 16 اردیبهشت,1403 | 04:11 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 اردیبهشت,1403 | 03:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1403 | 03:58 ب.ظ

سیستم ارزیابی دیجیتال آمریکا جان هزاران نفر از پناهجویان را به خطر می اندازد

  • سیستم ارزیابی دیجیتال آمریکا جان هزاران نفر از پناهجویان را به خطر می اندازد

سیستم ارزیابی دیجیتال آمریکا جان هزاران نفر را که به دنبال پناهندگی در آمریکا هستند را به خطر می اندازند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که دولت های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، هزاران نفر را که به دنبال پناهندگی در آمریکا هستند، مجبور می کنند ماه ها در مکزیک منتظر بمانند و با این شیوه، جان آن ها را به خطر می اندازند.

گزارش 68 صفحه‌ای دیده‌بان حقوق بشر با عنوان «نمی‌توانستیم صبر کنیم: اندازه‌گیری دیجیتال در مرز آمریکا و مکزیک» بررسی می کند که چگونه دولت‌های بایدن و لوپز اوبرادور، برنامه تلفن همراه آمریکا با عنوان CBP One را، که استفاده از آن دشوار است، برای افرادی که به دنبال پناهندگی هستند، اجباری کردند.

نتیجه این اجبار، «سنجش» بالقوه است؛ رویه‌ای که در اوایل دولت ترامپ رسمیت یافت و موجب می شد تعداد پناهجویانی که هر روز در بنادر ورودی پردازش می‌شوند، محدود شود و شمار زیادی از متقاضیان را به مکزیک بازگرداند.

آری سویر، محقق مرزی آمریکا در دیده بان حقوق بشر، گفت: «دولت های بایدن و لوپز اوبرادور آگاهانه مهاجران را در معرض آزار و اذیت کارتل هایی قرار می دهند که به طور سیستماتیک مهاجران را برای آدم ربایی، اخاذی و تجاوز جنسی هدف قرار می دهند.
دولت‌های آمریکا و مکزیک باید از مجبور کردن مهاجران به انتظار در مکزیک دست بکشند و از همکاری در سیاست‌های مهاجرتی ناقض حقوق بشر خودداری کنند.»

گزارش مذکور بر اساس مصاحبه با 128 پناهجو تهیه شده که توانستند اطلاعات خودشان از تجربیات 263 نفر از جمله اعضای خانواده و دوستانی که با آنها در سفر بودند را به اشتراک بگذارند، همچنین در برگیرنده مصاحبه با 13 کارگر پناهگاه، هشت ارائه دهنده خدمات مهاجرت، مقامات دولتی مکزیک و کارکنان سمن های حقوق بشری است. تحقیقات در اوت و سپتامبر 2023 در مکزیکوسیتی انجام شد. از آنجایی که گمرک و حفاظت مرزی آمریکا CBP به اندازه کافی برای پاسخگویی به تقاضای پناهجویان قرار ملاقات تنظیم نمی کند، ده ها هزار نفر از پناهجویان مجبور می شوند برای ماه ها در مکزیک سرگردان بمانند.

بر اساس این گزارش، استفاده تقریباً انحصاری گمرک و حفاظت مرزی آمریکا از برنامه CBP One برای پردازش پناهجویان، دسترسی افرادی را که به دنبال پناهندگی هستند، به ویژه گروه های خاص، با موانع متعددی رو به رو می کند. بسیاری از پناهجویان تلفن همراه ندارند زیرا نمی توانند آن را بخرند یا به این دلیل که جنایتکاران یا ماموران دولتی در مکزیک تلفن های آنها را دزدیده اند. وقتی پناهجویان تلفن دارند، دستگاه‌های آن‌ها اغلب فضای حافظه برای پشتیبانی از برنامه ندارد، نمی‌توانند برای داده‌هایی که برای استفاده از برنامه نیاز دارند، پول بدهند یابه وایفای دسترسی ندارند.

قانون پناهندگی بایدن متکی به سیاست‌هایی است که تقریباً مشابه دو سیاست دوران ترامپ است یعنی - ممنوعیت ورود و ترانزیت - که توسط دادگاه‌های فدرال غیرقانونی شناخته شده است. قانون دولت بایدن می گوید پناهجویان باید در بیشتر موارد از CBP One برای دسترسی به سیستم پناهندگی آمریکا استفاده کنند.

برچسب ها: آمریکا, پناهجویان
ارسال نظر: