X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 07 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 44
تاریخ ثبت : جمعه, 07 اردیبهشت,1403 | 05:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 07 اردیبهشت,1403 | 04:05 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 09:36 ق.ظ

تبعیض نژادی سیستماتیک در کانادا؛ ترخیص زودهنگام بومیان بیمار از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

  • تبعیض نژادی سیستماتیک در کانادا؛ ترخیص زودهنگام بومیان بیمار از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
تبعیض نژادی سیستماتیک در کانادا به گونه ای است که ترخیص زودهنگام بومیان بیمار از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، منجر به بازگشت سریع دوباره این بیماران به بیمارستان می‌شود.
به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شده است، نژادپرستی سیستماتیک و نابرابری در مراقبت های بهداشتی در آلبرتا باعث شده است تا بیماران متعلق به اقوام اولیه و بومیان کانادایی در این ایالت به طور نامتناسبی نسبت به سایر افراد مجبور شوند در بدو ورود به بیمارستان، بخش اورژانس را ترک کنند.

اقوام اولیه کانادا یکی از انواع بومیان در کانادا به جز اقوام متی و اینوئیت هستند که بر اساس این بررسی، تقریباً هفت درصد از مراجعات آنها به بخش‌های اورژانس، به ترک بیمارستان بدون مراجعه به پزشک متخصص و ادامه درمان خود، منتهی می‌شود و این درحالیست که این آمار برای افراد غیر از بومیان، نزدیک به چهار درصد است.

شرکت کنندگان در این مطالعه موانع دریافت مراقبت های درمانی و مجبور شدن به ترک بیمارستان را اینگونه بیان کردند که از آن جمله می توان به مواردی چون شنیدن فحش نژادپرستانه در ایستگاه پرستاری، زمان انتظار طولانی، در دسترس نبودن وسایل حمل و نقل و همچنین استفاده از اصطلاحات پزشکی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در هنگام صحبت با بیماران اشاره کرد.

در گزارش سی بی سی نیوز آمده‌ است که یافته های تیم محققان این تحقیق، نشان می‌دهد تعداد بالایی از بیماران اقوام اولیه و بومیان در عرض ۷۲ ساعت پس از ترک اورژانس، مجدداً به بخش اورژانس باز می‌گردند.

برچسب ها: کانادا, بومیان
ارسال نظر: