X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 30
تاریخ ثبت : شنبه, 01 اردیبهشت,1403 | 10:31 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 فروردین,1403 | 10:11 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 اردیبهشت,1403 | 10:35 ق.ظ

صدرالحسینی: رژیم صهیونیستی در تجاوز به کنسولگری ایران تمامی اصول حقوق بین الملل را زیر پا گذاشت

  • صدرالحسینی: رژیم صهیونیستی در تجاوز به کنسولگری ایران تمامی اصول حقوق بین الملل را زیر پا گذاشت

تحلیلگر مسائل بین الملل ضمن محکومیت تجاوز رژیم اشغالگر، گفت: رژیم صهیونیستی با تجاوز به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق تمامی اصول حقوق بین الملل را زیر پا گذاشت.

 

 

سید رضا صدرالحسینی، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران در برابر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: طبق قوانین و مقررات حقوق بین الملل رژیم صهیونیستی تمامی اصول بین المللی را زیر پا گذاشته است و از خطوط قرمز در این تجاوز، عبور کرده است.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید فطر نکته‌ای را مطرح کردند که حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در واقع بر اساس عرف بین الملل حمله به خاک ما محسوب می‌شود. رهبری همچنین به موضوع تنبیه رژیم صهیونیستی نیز اشاره کردند و گفتند؛ رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.
 

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا در ادامه درخصوص عقب نشینی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در منطقه خان یونس نیز عنوان کرد: سوال اینجاست که این نیرو‌ها برای انجام عملیاتی جدید و سهمگین به منطقه رفح عقب نشینی کرده اند؟ یا اینکه این مساله به دلیل شکستی بوده که رژیم صهیونیستی از مقاومت خورده است؟ البته فرضیه دوم دقیق و صحیح است، زیرا رژیم صهیونیستی در عملیات‌های زمینی خود بجز کشتار مردم به هیچ موفقیت نظامی دست نیافته و در عملیات‌های زمینی نظامی دچار شکست و تلفات زیادی شده است. 

وی یادآور شد: البته انجام عملیات در رفح به طور کامل منتفی نیست. در واقع باید توجه داشت که با گذشت زمان آمادگی نیرو‌های مقاومت در رفح نیز افزایش پیدا کرده است و این مساله مورد توجه رژیم صهیونیستی نیز قرار خواهد گرفت.
 

صدرالحسینی در ادامه با اشاره به ترور خانواده  اسماعیل هنیه توسط اسرائیل، تصریح کرد: یکی از مهمترین راهبردهای اسرائیل در مقابله با مخالفین خود که امکان تهدید و تطمیع آنها را ندارد، ترور این اشخاص به هر وسیله و در هر مکان به حساب می‌آید. واقعیت این است که تنها رژیمی که اساساً ترور را در دستور کار همیشگی خود از دیرباز تاکنون قرار داده، رژیم صهیونیستی است که فیلم‌ها و کتب زیادی درباره آن منتشر شده و حتی در خاطرات جاسوس‌های این رژیم درباره این موضوع نقل قول‌های بسیاری مشاهده شده است. بر همین اساس باید بگویم که ترور خانواده رهبران مقاومت و همچنین افراد تأثیرگذار این جریان توسط اسرائیل یک امر مسبوق به سابقه به حساب می‌آید و در آینده هم شاهد این روند خواهیم بود.
 

وی یادآور شد: آنچه در این میان باید مورد نظر قرار بگیرد، این است که رژیم صهیونیستی به خصوص در طول شش ماه گذشته دست به ترورهای مکرر مقامات ارشد مقاومت زده که نشان از تحت فشار قرار داشتن تل‌آویو دارد و به نوعی باید آن را یک اقدام کور و تکراری قلمداد کرد. ماهیت ترور اخیر فرزندان و نوه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس این بود که این اقدام به صورت نقطه‌ای انجام شد؛ به گونه‌ای که خودروی حامل آنها از سوی رژیم صهیونیستی به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار گرفت که قبلاً هم این مدل را در مناطق دیگر شاهد بودیم. ترورهای اخیر بدون شک خللی در عزم مقاومت فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی وارد نخواهد کرد و بی‌تردید پاسخ آنها از سوی جریان‌های مقاومت به گونه‌های دیگر داده خواهد شد.


 

ارسال نظر: