X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 37
تاریخ ثبت : شنبه, 01 اردیبهشت,1403 | 10:04 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 29 فروردین,1403 | 10:52 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 اردیبهشت,1403 | 10:04 ق.ظ

آلمان سیاست های ضد مهاجرتی را تشدید می کند

  • آلمان سیاست های ضد مهاجرتی را تشدید می کند

دولت آلمان سیاست های ضد مهاجرتی خود علیه پناهجویان را طی ماه‌های اخیر با محدودیت‌های بیشتری اعمال می کند.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که  سیاست مهاجرتی دولت این کشور کارآمد است و  کنترل مرزی و اقدامات یکپارچه‌سازی برای بازار کار نتایج مثبتی را نشان می‌دهد.
 

نانسی فزر،با اشاره به اینکه با کنترل‌های مرزی خود، ۷۰۸ قاچاقچی دستگیر شدند و ۱۷ هزار و ۶۰۰ مهاجر را که به‌طور غیرقانونی از مرز عبور می‌کردند، متوقف شدند، افزود: تقاضای پناهندگی در همین مدت یک‌پنجم کاهش یافته است.


وی همچنین گفت: اگرچه استحکامات مرزی در سراسر اتحادیه اورپا تقویت شده است؛ به همان اندازه واضح است کسانی که به حمایت ما نیاز ندارند، نمی‌توانند به آلمان بیایند یا باید از آن‌ها خواسته شود که سریع‌تر آلمان را ترک کنند. رویکرد اعلام شده وزیر خارجه آلمان منعکس کننده چیزی است که اکنون در پیمان مهاجرتی جدید اتحادیه اروپا گنجانده شده است، که در میان چیز‌های دیگر بر تعیین این امر که آیا افرادی که به دنبال پناهندگی هستند یک مشکل احتمالی دارند یا خیر، تمرکز دارد.
 

دولت آلمان ژانویه ۲۰۲۴ برای تسهیل اخراج، سیاست‌های پناهندگی را تشدید کرد، قانون جدید مستلزم تدابیر متفاوتی است، از جمله دوره‌های بازداشت طولانی‌تر و امکان بیشتر مقامات برای جست‌وجوی محل اقامت پناهجویان و خانواده‌های آنها. فعالان حامی پناهجویان طرح جدید را غیرانسانی و غیرقانونی می‌دانند و آن را به عنوان تهدیدی جدی برای حقوق پناهجویان در زمینه امنیت شخصی و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی معرفی کرده ‎اند.
 

هفته گذشته نیز پارلمان آلمان قانونی را تصویب کرد که کارت‌های پرداخت را برای پناهجویان معرفی می‌کند؛ سیستمی که به منظور محدود کردن مزایای پرداختی به صورت نقدی و افزایش محدودیت‌ها برای پناهجویان است. این طرح از پناهجویان می‌خواهد که مزایای خود را با کارتی دریافت کنند که می‌تواند برای پرداخت در فروشگاه‌ها و خدمات محلی استفاده شود؛ پناهجویان تنها می‌توانند مقادیر محدودی پول نقد برداشت کنند و نمی‌توانند پول را به خارج از آلمان منتقل کنند.
 

 

ارسال نظر: