X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 28
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 29 فروردین,1403 | 03:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 29 فروردین,1403 | 03:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 29 فروردین,1403 | 03:41 ب.ظ

لغو سخنرانی دانشجوی برتر مسلمان سال 2024 در دانشگاه کالیفرنیا به دلیل حمایت از فلسطین

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سخنرانی دانشجوی برتر سال 2024 را که به طور علنی از فلسطینی ها حمایت کرده بود، متوقف کرد.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سخنرانی آغازین دانشجوی برتر سال 2024 خود را که به طور علنی از فلسطینی ها حمایت کرده بود، به دلیل نگرانی های امنیتی متوقف کرد.

این تصمیم مورد تشویق، حمایت و استقبال چندین گروه حامی رژیم اسرائیل قرار گرفت و از سوی دیگر، با انتقاد حامیان آزادی بیان و نیز بزرگترین سازمان حقوق مدنی مسلمان کشور مواجه شد.

اندرو تی گازمن، استاد و معاون ارشد امور آکادمیک دانشگاه در لس آنجلس، طی بیانیه‌ای اعلام داشت: بحث بر سر انتخاب «اسنا تبسم»، دانشجوی برتر سال 2024 برای ایراد سخنرانی آغازین مراسم چالش بر انگیز بود. سخنرانی او برای این رویداد که 65000 نفر را در محوطه دانشگاه جمع کرده بود، خطرات امنیتی «قابل توجهی» را به همراه داشت.

زک گرینبرگ، وکیل بنیاد ملی حقوق فردی و آزادی بیان نیز در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفت: دانشگاه ها باید در برابر لغو رویدادها به منظور اعمال سانسور، به ویژه رویدادهای این چنینی به عنوان سخنرانی آغازین یک رویداد علمی، مقاومت کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: در صورتی که قرار باشد لغو رویداد صورت پذیرد، مدارس و دانشگاه ها باید شفافیت داشته باشند و نگرانی های امنیتی را "نه فقط تحت عنوان ایجاد یکپارچگی"، بیان کنند، بلکه مسائل امنیتی را به صورت واضح به مردم هشدار دهند.

وکیل بنیاد ملی حقوق فردی و آزادی بیان همچنین نسبت به سایر مدارس در آمریکا در برابر فشار و از بین بردن آزادی بیان ابراز نگرانی کرد.


 

ارسال نظر: