X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 63
تاریخ ثبت : دوشنبه, 27 فروردین,1403 | 12:13 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 27 فروردین,1403 | 11:58 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 28 فروردین,1403 | 02:45 ب.ظ

نقض کنوانسیون اروپایی حقوق بشر توسط سوئیس

  • نقض کنوانسیون اروپایی حقوق بشر توسط سوئیس

دیوان اروپایی حقوق بشر اعلام کرد که سوئیس کنوانسیون حقوق بشر در رابطه با تغییرات اقلیمی را نقض کرده است.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دیوان اروپایی حقوق بشر، رأی خود در رابطه با پرونده وِرِین کلیماسِنیوریِن (Verein KlimaSeniorinnen ) علیه سوئیس را اعلام نمود.

این پرونده مربوط به شکایت و ابراز نگرانی 4 زن و یک انجمن سوئیسی به نام وِرِین کلیماسِنیوریِن، در رابطه با عواقب گرمایش جهانی بر شرایط زندگی و سلامتی آنها است.

بنا بر ادعای شاکیان، مقامات سوئیس، علیرغم وظایف خود بر اساس کنوانسیون، برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی اقدام کافی انجام نمی‌دهند.

دیوان در نهایت، پس از بررسی پرونده، با اکثریت آراء 16 به 1، نقض ماده 8 کنوانسیون اروپایی حقوق بشر مبنی بر «حق رعایت زندگی خصوصی و خانوادگی» و به صورت متفق القول، نقض بند یک ماده 6 کنوانسیون مبنی بر «دسترسی به محاکم» را احراز نمود. 

بنابر یافته دیوان، مقامات سوئیس در تعیین کمیت محدودیت های انتشار گازهای گلخانه ای ملی از طریق بودجه بندی استفاده از کربن، قصور ورزیده اند و همچنین دولت سوئیس نتوانسته به اهداف قبلی خود در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیز دست یابد و به صورت کلی، مقامات سوئیس به موقع و به شیوه‌ای مناسب برای طراحی، توسعه و اجرای قوانین و اقدامات مقتضی در این زمینه اقدام نکرده اند.

بر این اساس، عدم اجرای تعهدات تحت کنوانسیون در مورد تغییرات اقلیمی و در نتیجه نقض ماده 8 کنوانسیون احراز شد. 

علاوه بر این، بر اساس یافته های دیوان، دادگاه‌های ملی دلایل قانع‌کننده‌ای برای اینکه چرا بررسی ماهیت شکایات را غیرضروری دانسته‌اند، ارائه نکرده‌اند. دادگاه های داخلی نتوانسته بودند شواهد علمی قانع کننده در مورد تغییرات آب و هوا را در نظر بگیرند و دعوای شاکیان را جدی نگرفته بودند، بنابراین، نقض بند 1 ماده 6 کنوانسیون نیز احراز شد. 



 

ارسال نظر: