X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 38
تاریخ ثبت : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 05:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 فروردین,1403 | 07:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 05:03 ب.ظ

تحریم اسرائیل در بزرگترین نمایشگاه هوا و فضا در آمریکای لاتین

  • تحریم اسرائیل در بزرگترین نمایشگاه هوا و فضا در آمریکای لاتین

نمایشگاه هوا و فضا در شیلی (FIDAE) به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه هوا و فضا در آمریکای لاتین با حضور بیش از ۴۰ کشور در سانتیاگو بدون حضور رژیم صهیونیستی افتتاح شد. 
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، نمایشگاه هوا و فضا در شیلی (FIDAE) به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه هوا و فضا در آمریکای لاتین با حضور بیش از ۴۰ کشور در سانتیاگو بدون حضور رژیم صهیونیستی افتتاح شد. اما رژیم صهیونیستی که در سال‌های پیش همواره یکی از شرکت‌کنندگان در این رویداد بود، امسال به دلیل تهاجم نظامی به نوار غزه از این نمایشگاه کنار گذاشته شد.


گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی پیشتر با انتقاد شدید از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرده بود: به نظر من عاقلانه نیست که شرکت‌های (رژیم) اسرائیل در این شرایط بیایند و سلاح‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، امسال بیش از ۴۵۶ شرکت تسلیحاتی از ۴۰ کشور دنیا در نمایشگاه هوا و فضا در شیلی شرکت کرده‌اند. در نمایشگاه امسال حدود یکصد جنگنده از جمله جنگنده اف-۲۲ رپتور نیروی هوایی ایالات متحده که یک جنگنده نسل پنجم است، به نمایش گذاشته شده‌اند. این نمایشگاه در روز ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) به پایان خواهد رسید.

 

ارسال نظر: