X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 45
تاریخ ثبت : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 04:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 فروردین,1403 | 07:16 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 29 فروردین,1403 | 04:17 ب.ظ

درخواست ۲۵۰ سازمان حقوق بشری برای توقف ارسال سلاح به صهیونیست‌ها

  • درخواست ۲۵۰ سازمان حقوق بشری برای توقف ارسال سلاح به صهیونیست‌ها

بیش از ۲۵۰ سازمان و نهاد حقوق بشری از کشورهای مختلف جهان خواستار توقف روند ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی شدند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گروهی متشکل از بیش از 250 سازمان بشردوستانه و حقوق بشر از سراسر جهان از همه دولت¬ها می‌خواهند که فوراً انتقال سلاح، تجهیزات و مهمات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند.

بیانیه ای که خواستار این اقدام بود، از ژانویه 2024 با فهرست امضاکنندگان شامل شانزده سازمان بزرگ بشردوستانه و حقوق بشر آغاز شده و در ماه های اخیر با بدتر شدن جنگ در غزه، این تعداد به شدت افزایش یافته است. تا جایی که اکنون بیش از 200 سازمان این بیانیه را امضا کرده اند که نشان دهنده اهمیت و فوریت روزافزون این فراخوان است.

این بیانیه اعلام داشته است «غزه امروز خطرناک ترین مکان برای کودکان، روزنامه نگاران و امدادگران است». در این بیانیه همچنین اظهار شده است «بیمارستان ها و مدارس هرگز نباید به میدان جنگ تبدیل شوند و این شرایط وضعیت ناامیدی کامل را در داخل غزه ایجاد کرده است.»

این بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد با اتخاذ تدابیری برای توقف انتقال تسلیحات به اسرائیل مسئولیت خود را برای حفظ صلح و امنیت جهانی انجام داده و از عرضه تسلیحاتی که خطر استفاده از آنها در منطقه به منظور ارتکاب جرائم بین المللی وجود دارد، جلوگیری نماید.»

آژانس های بشردوستانه، گروه های حقوق بشری، مقامات سازمان ملل متحد و بیش از 153 دولت عضو خواستار آتش بس فوری شده اند. با این حال، رژیم اسرائیل به استفاده از سلاح ها و مهمات انفجاری در مناطق پرجمعیت ادامه می دهد که پیامدهای انسانی عظیمی برای مردم غزه داشته است. رهبران جهان از رژیم اسرائیل خواسته اند که تلفات غیرنظامیان را کاهش دهد، با این حال بر اساس اظهارات دبیرکل سازمان ملل، عملیات نظامی اسرائیل در غزه همچنان به کشتار مردم در سطوح بی سابقه ای ادامه می دهد.

 

ارسال نظر: