X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 82
تاریخ ثبت : شنبه, 25 فروردین,1403 | 02:50 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 فروردین,1403 | 02:31 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 01:31 ب.ظ

هانی زاده: کشورهای اروپایی و آمریکا در نسل کشی مردم غزه شریک هستند

  • هانی زاده: کشورهای اروپایی و آمریکا در نسل کشی مردم غزه شریک هستند

کارشناس مسائل منطقه گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا در نسل کشی مردم غزه شریک و نزد مردم جهان محکوم هستند.



 

حسن هانی زاده، کاشناس مسائل منطقه در گفت‌و‌گو با سایت ستاد حقوق بشر، در خصوص تحریم 3 زیر شاخه حماس و جهاد اسلامی از سوی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان اتحادیه اروپا و آمریکا است؛ به دلیل اینکه در طول  بحران 6 ماهه غزه آمریکا تمام امکانات نظامی، لجستیکی، مالی و سیاسی خود را برای نسل کشی مردم غزه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است و حتی 8 نشست شورای امنیت را برای ارائه پیش نویس آتش بس در غزه را وتو و موجب کشتار 34 هزار نفر از مردم غزه شد.
 

وی با اشاره به اینکه نوعی پاردوکس در رفتار سیاسی آمریکا و کشورهای اروپایی وجود دارد، عنوان کرد: رفتار این کشورها ثابت می کند مسئله حقوق بشر و آزادی های فردی و اجتماعی ابزاری در خدمت اهداف شوم آمریکا و کشورهای اروپایی است. 


این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: آمریکا با ارسال سلاح های کشتار جمعی در نسل کشی اسرائیل شریک است؛ به همین دلیل چهره کشورهای اروپایی و آمریکایی خصوصا در ماه های اخیر برای ملت‌های آزاده جهان مشخص شده است.


هانی زاده با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی و آمریکا در نسل کشی مردم غزه شریک و نزد مردم جهان محکوم هستند. گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا مانع برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی می شوند و مردم را به دلیل شرکت در تظاهرات اسرائیلی دستگیر و زندانی می کنند و این نشان می دهد این کشورها هیچگونه ارزشی برای حقوق انسان قائل نسیتند.
 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین با اشاره به اینکه در طول 6 ماه جنگ رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت، واکنش مجامع بین المللی، خصوصا حقوق بشری، ناکافی، انفعالی و در جهت منافع رژیم صهیونیستی بود، بیان کرد: با توجه به اینکه آمریکا نفوذ بسیار بالایی در نهادهای حقوق بشری دارد، برخی از کشورها واکنش های بسیار خفیفی از خود نشان دادند و به طور صریح این رژیم را مجکوم نکردند.
 

هانی زاده در پایان گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی باید تحت بند 7 منشور ملل متحد قرار گیرد، ولی این اتفاق رخ نداد و در حالی که این رژیم در کشتار مردم غزه، مرتکب جنایت علیه بشریت شده است، اما متاسفانه جامعه جهانی نگاه کاملا دوگانه حقوق بشری به این مسئله دارد.

 

ارسال نظر: