X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 19 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 106
تاریخ ثبت : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 02:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 02:43 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 04:11 ب.ظ

حقوق بشر گزینشی آمریکا و کشورهای غربی

  • حقوق بشر گزینشی آمریکا و کشورهای غربی

ماموریت کمیته به اصطلاح حقیقت یاب و گزارشگر ویژه علیه کشورمان در حالی تمدید شد که نه تنها مردم غزه، بلکه جهان از جنایات رژیم صهیونیستی عاجز شده اند، در مدت 6 ماه، بیش از 33 هزار نفر شهید و 75 هزار نفر مجروح شدند؛ جنایتی که در تاریخ جزء بزرگترین جنایت‌ها محسوب می‌شود.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، روز 17 آوریل 2024( 16 فروردین 1403) بود که شورای سازمان ملل متحد قطعنامه تمدید ماموریت کمیته به اصطلاح حقیقت یاب و گزارشگر ویژه را تصویب  کرد.

هیات "به اصطلاح حقیقت یاب" که سال 1401 طی یک اقدام سیاسی و به درخواست برخی کشورهای غربی تشکیل شد، با وجود اقدامات صیانتی و مسئولیت پذیری ایران در رابطه با اغتشاشات1401، به وظیفه خود عمل نکرد و گزارشی غیر مستند به شورای حقوق بشر ارائه کرد.
 

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود و در پاسخ به سوالی که درباره گزارش کمیته ادعایی حقیقت‌یاب پرسیده شد، ضمن تکرار ادعا‌های بی‌اساس حقوق بشری درباره ایران، گفت: ما قویا از قطعنامه‌ای که در شورای حقوق بشر سازمان ملل در دست بررسی است، حمایت می‌کنیم؛ قطعنامه‌ای که ماموریت کمیته حقیقت‌یاب و گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ایران را برای یک سال دیگر تمدید می‌کند.
 

همچنین آبرام پیلی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی خواستار تمدید ماموریت این کمیته شد.
 

تمدید ماموریت کمیته به اصطلاح حقیقت یاب، مصداق اشک تمساح برخی کشورهای غربی برای ایران
 

نکته قابل توجه اینجاست حامیان این کمیته کشورهایی هستند که با وضع تحریم های ظالمانه بزرگترین ستم را در حق مردم ایران کرده اند.
 

به عنوان مثال آمریکا در سال 1397 با خروج از برجام و وضع تحریم های دارویی برای ایران، بیماران زیادی از جمله بیماران پروانه ای را مورد هدف قرار داد و بازار فروش پانسمان های مخصوص این بیماری را به روی پروانه ای ها بست.
 

شورای حقوق بشر وسط زمین بازی کشورهای مدعی حقوق بشر


قطعنامه تمدید ماموریت کمیته به اصطلاح حقیقت یاب و گزارشگر ویژه در حالی صادر شد که نه تنها مردم غزه بلکه جهان از جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی عاجز شده است، در مدت 6 ماه، بیش از 33 هزار نفر شهید و 75 هزار نفر مجروح شدند؛ جنایتی که در تاریخ جزء بزرگترین جنایت‌ها محسوب می‌شود.
 

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مساجد و همچنین عدم اجازه ورود یا حتی در برخی موارد هدف قرار دادن کمک های بشر دوستانه به نوار غزه از موارد آشکار نقض حقوق بشر است که تا امروز مجامع حقوق بشری در قبال این جنایات به صدور قطعنامه ای مبنی بر متوقف کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی بسنده کرده اند.
 

به نظر می رسد شورای حقوق بشر به جای پرداختن به معضلات مهم حقوق بشری درگیر سیاسی کاری کشورهای غربی شده است.


 

ارسال نظر: