X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 19 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 127
تاریخ ثبت : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 02:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 02:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 فروردین,1403 | 11:33 ق.ظ

کارشناس حقوق بین‌الملل: قطعنامه شورای حقوق بشر ماهیت جنایات رژیم صهیونیستی را آشکار کرد

  • کارشناس حقوق بین‌الملل: قطعنامه شورای حقوق بشر ماهیت جنایات رژیم صهیونیستی را آشکار کرد

بی پروا گفت: هرچند قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی ماهیت جنایات رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.


 

امیر بی پروا، کارشناس حقوق بین‌الملل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، در خصوص قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر متوقف کردن ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: قطعنامه های شورای حقوق بشر سازمان ملل جنبه توصیه ای دارد، اما با توجه به اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل نهادی اصلی در حمایت و ارتقاء حقوق بشر است با تصویب این قطعنامه‌ها ماهیت ناقضین حقوق بشر را آشکار می سازد.
 

وی عنوان کرد: اینکه شواری حقوق بشر با قاطعیت ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را مطرح کرده، از سه جهت دارای اهمیت است. نخست آنکه ارسال سلاح به رژیم اشغالگر قدس منجر به ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و  نسل کشی در غزه می شود. دوم اینکه ماهیت رژیم اشغالگر از سوی شورای حقوق بشر به عنوان رژیمی که مرتکب جنایت بین‌المللی شده، در نظر گرفته شده است. و جنبه سوم قطعنامه این است که افرادی که به رژیم اسرائیل سلاح می فروشند، مرتکب معاونت در ارتکاب جنایت علیه بشریت می شوند.
 

این کارشناس حقوق بین الملل در ادامه گفت: هرچند ماهیت این قطعنامه غیر الزام آور است اما یکسری کشورها می توانند برای حفظ وجهه حقوق بشری خود از این قطعنامه حمایت علنی کنند. این قطعنامه از لحاظ جمع آوری ادله مبنی بر اینکه فرآیند تجهیز رژیم اشغالگر قدس، معاونت در جنایت جنگی و نقض حقوق بشر دوستانه است، می تواند یک قطعنامه موثر باشد.

وی در پایان تاکید کرد: قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی ماهیت جنایات رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.


 

 

 

ارسال نظر: