X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 19 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 96
تاریخ ثبت : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 12:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 11:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 12:08 ب.ظ

مرگ و میر زودهنگام در زندان‌های آمریکا به دلیل ضعف خدمات بهداشتی و درمانی

  • مرگ و میر زودهنگام در زندان‌های آمریکا به دلیل ضعف خدمات بهداشتی و درمانی
گاردین گزارش داد که زندانیان آمریکایی به علت ضعف خدمات بهداشتی و درمانی در زندان‌های این کشور جان خود را از دست می دهند.
به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، تحقیقات نشان می دهد زندانیان آمریکایی که در زندان ایالتی نیوجرسی زندانی می‌شوند در سنین پایین‌تری نسبت به جمعیت می‌میرند که علت عمده آن ضعف در ارائه خدمات درمانی در داخل زندان است.

فعالان مدنی بر این باورند که مرگ زودرس در زندان های ایالتی آمریکا بحرانی پنهان است که در سراسر ایالات متحده رایج بوده و استانداردهای افتضاح و غیرقانونی خدمات درمانی به آن دامن می زند.

تحقیقات نشان می دهد بین سال های 2018 تا 2022، مردان در زندان های نیوجرسی با میانگین سنی 59 سال و دو ماه و مردان سیاه پوست در سن کمتر از 57 سال و چهار ماهگی جان خود را از دست داده‌اند.

جمعیت زندانیان میانگین سنی کل مرگ‌ومیر ایالتی که توسط مقامات بهداشتی نیوجرسی گزارش شده، 71 سال و هشت ماه برای همه مردان و 64 سال و چهار ماه برای مردان سیاه پوست بوده است.

گاردین داده های تمامی 272 نفری که فوت آن ها توسط دپارتمان بازپروری و اصلاح نیوجرسی ثبت شده و همچنین نتایج کالبد شکافی ۲۶۵ نفر از این افراد را به‌دست آورد. بیماری قلبی عامل 69 مورد از مرگ و میرها بوده و افراد به طور متوسط در سن 62 سالگی بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. دو عامل بعدی مرگ و میر، کووید-19 میانگین سن مرگ: 60 سال و سرطان 59 سال بودند.

این گزارش می افزاید که مردان زندانی در زندان های ایالتی در مقایسه با مردان در کل جمعیت ایالتی، به طور متوسط 6.5 سال زودتر می میرند و حتی به طور متوسط 1.9 سال زودتر از مردم فقیرترین شهرهای نیوجرسی از جمله کامدن، پاسائیک، نیوآرک، پاترسون و آتلانتیک سیتی، جان خود را از دست داده‌اند.

اعداد و ارقام نشان می دهد که نه محدوده سنی و نه پیشینه و نژاد اجتماعی-اقتصادی فوت شدگان نمی تواند بیانگر علت فوت زودهنگام این مردان در زندان های نیوجرسی باشد و انگشت اتهام را به سمت استانداردهای مراقبت های بهداشتی در زندان های ایالتی می برد.

با بررسی کالبد شکافی ها و همچنین سوابق پزشکی، می توان نتیجه گرفت برخی از افراد، به دلیل سرطان های قابل درمان جان خود را از دست داده اند و برخی دیگر به دلیل پیامدهای قابل درمان بیماری های مزمن و عوارض احتمالی ناشی از غفلت کادر زندان جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر: