X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 20 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 148
تاریخ ثبت : شنبه, 21 بهمن,1402 | 08:42 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 20 بهمن,1402 | 08:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 21 بهمن,1402 | 08:42 ق.ظ

حقوق بشر سازمان ملل: حمله رژیم اسرائیل به بیمارستاتی در کرانه باختری جنایت جنگی است

  • حقوق بشر سازمان ملل: حمله رژیم اسرائیل به بیمارستاتی در کرانه باختری جنایت جنگی است

هیاتی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کردند که حمله مخفیانه ماه قبل اسرائیل به بیمارستانی در کرانه باختری جنایت جنگی است.

 

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در حمله مخفیانه نیروهای اسرائیل به بیمارستانی در کرانه باختری اشغالی در ماه ژانویه، سربازانی که لباس غیرنظامیان و کارکنان پزشکی به تن داشتند، وارد بیمارستانی در جنین شدند و سه نفر را به ضرب گلوله کشتند.


بر اساس گزارش هیات کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد در سرزمین‌های اشغالی تحت کنترل اسرائیل، خارج از درگیری‌ها، نیروهای رژیم اسرائیل تنها در صورتی می‌توانند از زور استفاده کنند که از تهدید قریب‌الوقوع جانی یا آسیب جدی جلوگیری کنند.

 

اسرائیل ادعا کرده که حمله مخفیانه یک «گروه تروریستی» را هدف قرار داده اما یکی از کشته شدگان، یک بیمار در حال درمان در این مرکز بود. افرادی که تحت درمان پزشکی قرار می گیرند، حتی نظامیان سابق را نمی‌توان هدف حمله قرار داد.

 

هیات حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که حمله اسرائیل به بیمارستان کرانه باختری احتمالا جنایت جنگی است. فیلم‌های دوربین‌های مداربسته از این عملیات نشان می‌دهد که سربازان اسرائیلی از یک تخت نوزاد و یک ویلچر به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کنند.


 

ارسال نظر: