X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 16 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 91
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 بهمن,1402 | 02:44 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 16 بهمن,1402 | 02:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 بهمن,1402 | 02:44 ب.ظ

تخریب اماکن مذهبی و فرهنگی در غزه

  • تخریب اماکن مذهبی و فرهنگی در غزه

فلسطینی ها می گویند که در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مناطق اشغالی، میزان تخریب اماکن فرهنگی و مذهبی بسیار ناراحت کننده و تاسف بار است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، از زمان آغاز درگیری ها در نوار غزه تاکنون بیش از 200 ساختمان با اهمیت فرهنگی و تاریخی در غزه از جمله مساجد، قبرستان ها و موزه ها به ویرانه تبدیل شده است.

بر اساس گزارش گاردین، به گفته بادر الزهارنا یکی از شهروندانی که علیرغم شدت عملیات زمینی رژیم اسرائیل در غزه، همچنان در این شهر زندگی می کند: « غزه شهر ارواح شده است، مردم با چهره های رنگ پریده در اطراف راه می‌روند و روح آنها پس از گذراندن این جنگ خسته شده است. میزان تخریب اماکن فرهنگی و مذهبی بسیار ناراحت کننده است.»

بر اساس گزارش اخیر وزارت فرهنگ فلسطین درباره آسیب‌های رژیم اسرائیل به میراث فلسطینی، بمباران غزه 207 ساختمان با اهمیت فرهنگی یا تاریخی از جمله 144 ساختمان در شهر قدیمی و 25 مکان مذهبی را ویران کرده است.

علاوه بر این، یونسکو هشدار داده است که اماکن بیشتری در غزه در معرض آسیب و تخریب هستند، از جمله صومعه سنت هیلاریون، که یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های مسیحی است و در منطقه درگیری شدید قرار دارد.

به گفته یکی از تصویربرداران حاضر در درگیری ها، آسیب‌های وارد شده به مسجد جامع عمری و اطراف آن قابل توجه هستند.

این عکاس همچنین از آسیب های جدی به اماکن مسیحی، مانند مجموعه کلیسای ارتدکس سنت پورفیریوس، در نزدیکی این مسجد نبز ابراز تأسف کرد.



 

ارسال نظر: