X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 02 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 149
تاریخ ثبت : دوشنبه, 02 بهمن,1402 | 02:57 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 02 بهمن,1402 | 02:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 02 بهمن,1402 | 03:01 ب.ظ

خشونت خانگی و سوءاستفاده جنسی علیه کودکان در فرانسه

  • خشونت خانگی و سوءاستفاده جنسی علیه کودکان در فرانسه

کارشناسان سازمان ملل درباره سوء استفاده جنسی و خشونت علیه کودکان در فرانسه هشدار دادند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کارشناسان سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای، فرانسه را موظف به محافظت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی در خانواده و همچنین مقابله با برخورد تبعیض‌آمیز و خشونت آمیز علیه مادرانی که سعی در محافظت از فرزندان خود در برابر خشونت جنسی دارند، کردند.

بر اساس گزارش دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، کارشناسان در این بیانیه اظهار داشتند: «علیرغم وجود ادعاهای معتبر مبنی بر سوء استفاده جنسی و خشونت علیه کودکان توسط پدرانشان، فرانسه به اصول احتیاط و منافع عالیه کودک توجه چندانی نشان نداده و اجازه بدرفتاری با مادرانشان را داده است.»

طبق ادعاهای مطرح شده، کودکان، قربانی آزار جنسی شده یا در معرض خطر بالای سوء استفاده جنسی توسط پدران خود هستند. با وجود این ادعاها، تحقیقات کافی صورت نگرفته و این کودکان در اختیار پدرانی قرار می‌گیرند که این اتهامات علیه آنها مطرح شده است و مادران هم به دلیل تلاش برای محافظت از فرزندانشان به جرم بچه‌ربایی مجازات می‌شوند.

کارشناسان از مقامات خواستند تا به "اصل احتیاط" و "اصل دقت لازم" در حمایت از کودکان، به ویژه در طی مراحل حقوقی، احترام بگذارند تا در صورت عدم قطعیت و موارد پیچیده، یک رویکرد پیشگیرانه فراهم شود.

کارشناسان ضمن اشاره به اهمیت افزایش آگاهی و ظرفیت سازی در مقامات مجری قانون و عدالت، برای نظارت و رسیدگی موثر به نقض حقوق بشر که بر این کودکان و مادران آنها تأثیر می گذارد، تأکید کردند باید گام‌های فوری در راستای کاهش وضعیت ناراحت‌کننده‌ای که در آن کودکان و مادرانشان تحت تأثیر منفی عدم توجه کافی به نیازهایشان هستند برداشته شود.

آنها همچنین خواستار تقویت حمایت ها و ایجاد پناهگاه های ایمن برای قربانیان و بازماندگان سوء استفاده و خشونت، و خدمات بهداشتی جامع، مشاوره و خدمات حقوقی رایگان، در دسترس و مقرون به صرفه شدند.


 

ارسال نظر: