X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 137
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 20 دی,1402 | 02:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 19 دی,1402 | 02:34 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 20 دی,1402 | 02:39 ب.ظ

نهاد حقوق بشر اروپا-مدیترانه: جلوگیری اسرائیل از ورود دارو به غزه نسل‌کشی فلسطینیان است

  • نهاد حقوق بشر اروپا-مدیترانه: جلوگیری اسرائیل از ورود دارو به غزه نسل‌کشی فلسطینیان است

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که جلوگیری رژیم اسرائیل از ورود دارو برای مداوای زخمی‌ها و بیماران در نوار غزه، بخشی از جنایت نسل‌کشی علیه مردم فلسطین است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که کسانی که از بمباران و حملات زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی جان سالم به در می‌برند، با خطر مرگ به دلیل فقدان دارو مواجه هستند.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری سماء، این نهاد حقوق بشری می افزاید که نوار غزه با بحران جدی کمبود شدید بیشتر انواع دارو اعم از مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها و امکانات لازم برای کمک‌های اولیه، مراقبت‌های ویژه و بخش اورژانس مواجه است.
 

بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه، بیماران و زخمی ها به دلیل فقدان امکانات بهداشتی و دارو در مقابل دیدگان پزشکان و خانواده هایشان جان خود را از دست می دهند و به دلیل فقدان امکانات برای ضد عفونی کردن زخم ها در هنگام عمل جراحی، زخم هایشان دچار عفونت شده و گاه کرم زده می شود.
 

این نهاد حقوقی در پایان اعلام کرد که بیش از ۱۵۰ هزار بیمار مبتلا به بیماری های مزمن از دریافت هرگونه خدمات پزشکی محروم هستند و داروهای مورد نیاز برای آنها یافت نمی شود و این امر زمینه ساز مرگ تدریجی آنهاست.

 

ارسال نظر: