X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 16 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 130
تاریخ ثبت : شنبه, 16 دی,1402 | 05:56 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 16 دی,1402 | 10:51 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 18 دی,1402 | 10:56 ق.ظ

بیانیه مؤسسه صیانت از حقوق زنان در محکومیت حملات تروریستی گلزار شهدای کرمان

  • بیانیه مؤسسه صیانت از حقوق زنان در محکومیت حملات تروریستی گلزار شهدای کرمان

مؤسسه صیانت از حقوق زنان در محکومیت حملات تروریستی گلزار شهدای کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ رَبِّ الشُّهَداءِ وَ الصِّدیقین

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

اقدام ناجوانمردانه تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار و صهیونیسم جهانی، در گلزار شهدای کرمان همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، هزاران زائر آرامگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم را مورد هدف حمله تروریستی قرار داده و منجر به شهادت و مجروح شدن صدها مرد، زن و کودک بی‌گناه گردید.

این اولین باری نیست که جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آماج حملات تروریستی هدفمند از سوی دشمنان این مرز و بوم با سرکردگی گروهک‌های تروریستی مختلف و پشتیبانی حامیان آن قرار می‌گیرد؛ گواه آن ۱۷ هزار شهید ترور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است.

این اقدام جنایتکارانه و تروریستی که به دستور استکبار و صهیونیسم جهانی اتفاق افتاد، مشی و سیاست ضدبشری همیشگی، عاملان و طراحان این ترور را بر جهانیان آشکار ساخت، همانطور که این روزها با اقدامات رژیم صهیونیستی و پیشتیبانی آمریکایی‌ها ابتدایی‌ترین حقوق اولیه مردم مظلوم غزه نقض می‌شود و هزاران زن و کودک بی‌گناه و بی‌دفاع به شهادت می‌رسند. امروز نیز همان حامیان همیشگی تروریست‌ها به هدف قراردادن غیرنظامیان و متکی شدن به اقدامات تروریستی و به مخاطره انداختن جان و امنیت زائران مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اقدام نموده و مغایر با تعهد احترام و تضمین حقوق بنیادین بشر از جمله حق حیات، حق امنیت و نیز قواعد بنیادین بشردوستانه عمل می‌کنند.

مؤسسه صیانت از حقوق زنان به عنوان یک مؤسسه غیردولتی و مردم نهاد فعال در حوزه زنان و حقوق بشر، ضمن محکومیت این جنایت تروریستی که کلیه اصول انسانی و قواعد حقوق بشری را زیر پا نهاده، خواستار مجازات عاملان و مرتکبان این جنایت وحشیانه و غیرانسانی و دادخواهی حقوق قربانیان و خانواده آن‌‌ها در عرصه بین‌المللی است. شهادت این هموطنان عزیز را به پیشگاه حضرت ولی عصر عج، ولی امر مسلمین، ملت شهیدپرور ایران، به ویژه مردم شریف کرمان و خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت عرض نموده، مراتب همدردی خود را با خانواده قربانیان این حادثه تروریستی اعلام کرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل و برای خانواده های معظم شهدا از خداوند متعال صبر مسألت می‌نماییم.
 

ارسال نظر: