X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 16 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 171
تاریخ ثبت : شنبه, 16 دی,1402 | 12:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 16 دی,1402 | 12:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 16 دی,1402 | 12:16 ب.ظ

فرانسه؛ کشوری پر آشوب در سال 2023

  • فرانسه؛ کشوری پر آشوب در سال 2023

طبق گزارش خبری یک رسانه فرانسوی، این کشور سال 2023 را بسیار پرتنش و پر از آشوب سپری کرد و پشت سر گذاشت.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، خبرگزاری فرانسه 24 در آستانه سال نو میلادی، طی یک گزارش خبری سالانه، فرانسه را در سال 2023 کشوری پر آشوب نامید.

بر اساس این بازنگری سالانه، سال 2023 حتی طبق استانداردهای خود کشور فرانسه، سال ناآرامی اجتماعی در این کشور بود که با بزرگترین جنبش اعتراضی فرانسه در قرن حاضر و بدترین شورش در تقریباً دو دهه گذشته سپری شد.

درگیری‌های بین پلیس ضدشورش و معترضان حقوق بازنشستگی، بحث مزمن در مورد خشونت پلیس در فرانسه را احیا کرد، ضمن اینکه ناظران حقوق بشر در داخل و خارج از کشور زنگ خطر را در مورد "استفاده بیش از حد از زور" توسط افسران فرانسوی را به صدا درآوردند.

این بحث و بررسی‌ها در اواخر ژوئن که ایالت ها و شهرها در سراسر کشور در پاسخ به کشته شدن ناهل ام، یک جوان 17 ساله اهل آفریقای شمالی که در حومه پاریس به ضرب گلوله پلیس کشته شد، شدت یافت.

تصاویر رسانه‌های اجتماعی از این حادثه، با ادعاهای پلیس مبنی بر اینکه ناهل تهدیدی برای مأموران مجری قانون بوده است، در تضاد بوده و آغازی بود برای چندین شب شورش در حومه‌های محروم و دارای قومیت های مختلف در فرانسه، که جوانان غیرسفیدپوست ساکن در آنجا مدت‌هاست نسبت به تفاوت رفتار پلیس بین سفیدپوستان و غیر سفیدپوستان معترض هستند.

طی این اعتراضات، ایستگاه های پلیس، مدارس و تالارهای شهر مورد حمله قرار گرفته و بنا بر اعلام وزارت کشور، بیش از 1000 ساختمان و 5000 خودرو به آتش کشیده شدند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل از فرانسه خواست تا به طور جدی به مسائل عمیق نژادپرستی و تبعیض در اجرای قانون رسیدگی کند.

 

 

 

برچسب ها: فرانسه, پلیس
ارسال نظر: