X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 113
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 13 دی,1402 | 01:14 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 12 دی,1402 | 01:08 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 13 دی,1402 | 01:15 ب.ظ

سیاست تبعیض آمیز انگلیس علیه پناهجویان/ اسکان صدها پناهجو در شناور بی بی

  • سیاست تبعیض آمیز انگلیس علیه پناهجویان/ اسکان صدها پناهجو در شناور بی بی

دولت انگلیس طرح غیرانسانی اسکان صدها پناهجو در کشتی «بی‌بی استکهلم» را با وجود خطرات بالقوه در این زمینه آغاز کرده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دولت انگلیس که با مشکل اسکان بیش از ۱۰۰ هزار پناهجو مواجه است، برنامه غیرانسانی اسکان صدها پناهجو در یک شناور بزرگ به نام «بی‌بی استکهلم (Bibby Stockholm) را آغاز کرده است.

جدای از هشدارها و خطرات درباره آسیب روانی پناهجویان بر اثر چنین اقدامی، سوالات جدی درباره امنیت این شناور مطرح است که لندن باوجود ادعاهای حقوق بشری اهمیتی به آن نداده است. همچنین، ارزیابی دولت از پناهجویان در شناور «بی بی استکهلم» نشان می‌دهد که این سیاست، هم تبعیض جنسیتی و هم تبعیض سنی را به دنبال دارد.

شارلوت خان، رئیس نمایندگی و امور عمومی در Care4Calais گفت: «قرار دادن انسان ها در قایق ها و اردوگاه های زندان مانند، در پشت نرده های دارای سیم خاردار و جدا از بقیه جامعه، طبیعتاً تبعیض آمیز است.»

وی ادامه داد: ««افراد در بی بی استکهلم به طور مداوم به ما گفته‌اند که احساس می‌کنند دولت با قرار دادن آنها در کشتی مانند حیوانات با آنها رفتار می‌کند. پس جای تعجب نیست که بیبی استکهلم به تصویری نمادین برای جنگ نیابتی این دولت علیه پناهجویان تبدیل شده است.» وی در نهایت گفت: « این برنامه باید قبل از اینکه بازماندگانِ شکنجه، آزار و اذیت بیشتری را متحمل شوند، برچیده شود.»

به گفته سخنگوی شورای پناهندگان: «بی بی استکهلم مکان مناسب یا امنی برای اسکان کسانی نیست که به دنبال حمایت از دوات انگلستان به سواحل این کشور می آیند. این مکان برای ساکنان آن مانند یک زندان است و در این صورت آنها نمی توانند حمایت تخصصی مورد نیاز خود را دریافت کنند.»

وی همچنین اظهار داشت: «افرادی که از ظلم و آزار و اذیت جنگ گریخته اند، سزاوار این هستند که با آنها با کرامت و انسانیت رفتار شود. آنها باید در جامعه اسکان داده شوند، نه اینکه ماه‌ها در حصر به سر برده و احساس ناامیدی و انزوا کنند.»

لازم به ذکر است که در نوامبر 2023، یک تبعه آلبانیایی 27 ساله به نام لئونارد فاروکو، در این کشتی اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داد. 

 

ارسال نظر: