X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 205
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 06 دی,1402 | 11:49 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 06 دی,1402 | 10:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 09 دی,1402 | 10:59 ق.ظ

دهقان: دادگاه سوئد در مرحله فرجام‌خواهی پرونده «حمید نوری» جبران کند

  • دهقان: دادگاه سوئد در مرحله فرجام‌خواهی پرونده «حمید نوری» جبران کند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: حکم عادلانه‌ای برای حمید نوری صادر نشد، اما امیدواریم در مرحله فرجام‌خواهی این امر جبران شود؛ حمایت از حمید نوری از قبل صورت گرفته و این حمایت با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.




 

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس ‎جمهور، در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، درباره تایید حکم حبس ابد حمید نوری از سوی دادگاه تجدیدنظر سوئد، گفت: واقعیت این است که سوئد در این موضوع امتحان خوبی پس نداد و در این امتحان قضایی بین‌المللی مردود شد.
 

وی با تاکید بر اینکه حمید نوری در سوئد حتی از حقوق اولیه خود هم محروم است، اظهار داشت: فردی را که آن‌ها متهم اعلام می‌کردند حتی از اولیه‌های حقوق بشری محروم کردند، در سلول انفرادی حبس کردند، دسترسی به پرونده را برای او غیرممکن و محدود کردند و دسترسی به وکیل به راحتی صورت نگرفت.
 

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین بیان کرد: مقدمات یک دادرسی عادلانه در سوئد اتفاق نیفتاد و حکم عادلانه‌ای هم صادر نشد اما امیدواریم در مرحله فرجام‌خواهی این امر جبران شود و نظام قضایی سوئد آبروی خود را حفظ و آرایی را که در مرحله بدوی و تجدیدنظر صادر شده، نقض کند تا حمید نوری تبرئه شود و به کشور بازگردد.
 

دهقان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه دیپلماسی در این زمینه، مطرح کرد: ما طبیعتا از هر اقدامی برای دفاع از اتباع خود دریغ نخواهیم کرد؛ این کار با همکاری ستاد حقوق بشر در حال انجام است و هماهنگی‌های لازم  صورت گرفته است.
 

وی تاکید کرد: همانطور که از همان ابتدا اقداماتی در جهت حمایت از آقای نوری صورت گرفته، در حال حاضر نیز این حمایت ادامه دارد و  با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.
 

معاون حقوقی رئیس ‎جمهور درباره احتمال مبادله حمید نوری با یک تبعه سوئدی بازداشتی در ایران نیز بیان کرد: من در جریان این موضوع نیستم و آن را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.



 

ارسال نظر: