X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 166
تاریخ ثبت : دوشنبه, 27 آذر,1402 | 09:35 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 27 آذر,1402 | 08:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 27 آذر,1402 | 03:24 ب.ظ

شکایت از آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا به دلیل نقض حقوق کودکان

  • شکایت از آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا به دلیل نقض حقوق کودکان

گروهی متشکل از 18 جوان ساکن کالیفرنیا، از ایالات متحده آمریکا به دلیل تبعیض "عمدی" علیه کودکان آمریکایی شکایت کردند.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گروهی از جوانان آمریکایی اعلام کردند که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا با صدور مجوز انتشار، سطوح خطرناکی از گازهای گلخانه ای که باعث تغییرات آب و هوایی می شود، حقوق کودکان آمریکائی را نقض می‌کند.

این گروه شکایت خود را به دادگاه فدرال کالیفرنیا تسلیم کرده و استدلال کردند که آژانس حفاظت از محیط زیست با اجازه دادن به کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها و سایر منابع آلودگی برای انتشار بیش از حد آلاینده های گرم کننده آب و هوا مانند دی اکسید کربن، متان و اکسید نیتروژن، حقوق آنها مبنی بر برخورداری از حمایت برابر، رویه مناسب قضائی و سایر حقوق آنها تحت قانون اساسی ایالات متحده را نقض می‌کند.

شاکیان که بین 8 تا 17 سال سن داشتند اظهار کردند که این مجوز تبعیض‌آمیز است زیرا کودکان با توجه به ریه‌ها و قوای بدنی ضعیفتر نسبت به بزرگسالان و ناتوانی در مشارکت مستقیم در سیستم سیاسی ایالات متحده، در برابر آلودگی و تأثیرات تغییرات اقلیمی آسیب‌پذیر هستند.

شاکیان در این دادخواست از دادگاه خواستند تا ضمن احراز نقض حقوق کودک از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست، تجاوز آژانس از اختیارات خود از جمله اختیارات تحت قانون هوای پاک که آژانس را ملزم به مدیریت کیفیت هوای کشور و کنترل آلودگی برای محافظت از سلامت و رفاه انسان می کند، را نیز شناسایی و تصدیق نماید.

 

 

ارسال نظر: