X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 12 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 141
تاریخ ثبت : یکشنبه, 12 آذر,1402 | 02:44 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 12 آذر,1402 | 12:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 12 آذر,1402 | 02:44 ب.ظ

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل وضعیت غزه را فوق بحرانی اعلام کرد

  • کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل وضعیت غزه را فوق بحرانی اعلام کرد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طی بیانیه ای، از سرگیری درگیری ها در غزه را فاجعه بار خواند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از تمامی طرف های درگیری و کشورهایی که بر آنها نفوذ دارند خواست تا هرچه سریعتر تلاش‌های خود در راستای اطمینان از ایجاد آتش‌بس به دلایل بشردوستانه و حقوق بشری، بیشتر نمایند.

وی اظهارات اخیر رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی که نشان می دهد آنها در حال برنامه ریزی برای گسترش و تشدید حمله نظامی هستند را بسیار نگران کننده دانست.

به گفته وزارت بهداشت غزه، از 7 اکتبر 2023 (15 مهر 1402)، هزاران فلسطینی در غزه کشته شده و اکنون حتی تعدا بیشتری از افراد با همین سرنوشت روبرو هستند؛ برخی دیگر نیز در معرض خطر آواره شدن اجباری به مناطقی از غزه هستند که به شدت پر جمعیت و غیربهداشتی هستند.

کمیسر عالی حقوق بشر ضمن اعلام اینکه وضعیت غزه فراتر از نقطه بحران است، افزود: «بر اساس حقوق بین الملل بشردوستانه، اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر موظف است برآورده شدن نیازهای بنیادین مردم غزه مانند غذا، آب و مراقبت های پزشکی را تضمین کند». وی همچنین به طرفین دعوا تعهدشان مبنی بر اجازه و تسهیل عبور سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان نیازمند در سراسر غزه را یادآوری نمود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در نهایت، پایانِ فوری خشونت، آزادی سریع و بدون قید و شرط همه گروگان های باقی مانده، توقف شلیک موشک های بی رویه و استفاده از سلاح های انفجاری با آثار گسترده در مناطق پرجمعیت، کمک های بشردوستانه گسترده و متناسب با نیاز غیرنظامیان و دسترسی سریع و بدون مانع به آنها، پایان دادن به شیوه های بازداشت خودسرانه توسط رژیم صهیونیستی، و نیز اتخاذ گام های مشخص به منظور جلوگیری از فاجعه بیشتر، مبتنی بر رعایت و حمایت کامل از حقوق بشر را ضروری دانست.

 

ارسال نظر: