X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 86
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 08 آذر,1402 | 10:42 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 08 آذر,1402 | 09:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 08 آذر,1402 | 10:42 ق.ظ

محرومیت نویسنده ضد رژیم صهیونیستی از دریافت جایزه

  • محرومیت نویسنده ضد رژیم صهیونیستی از دریافت جایزه

مقامات آلمان اعلام کردند که مراسم اهدای جایزه به «شارون دودوآ اوتو»، نویسنده آلمانی – انگلیسی را به دلیل حمایت از تحریم رژیم اسراییل به حالت تعلیق در آوردند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، هیات داوران جایزه پیتر وایس «شارون دودوآ اوتو» نویسنده آلمانی - انگلیسی را شایسته این جایزه دانستند. این جایزه که به نام پیتر وایس نویسنده، نمایشنامه نویس، نقاش و فیلمساز نامگذاری شده و ارزش نقدی آن ۱۵ هزار یورو است، از سال ۱۹۹۰ هر دو سال یکبار به چهره‌هایی در حوزه‌های ادبیات، تئاتر، هنر‌های تجسمی و فیلم اعطا می‌شود.

گفته می‌شود برنده این جایزه از پویشی متعلق به جنبش بی دی اس برای تحریم اسراییل حمایت کرده است. اعضای این جنبش سیاسی که نام آن از کلمات بایکوت، سلب سرمایه و تحریم‌ها تشکیل شده است، خواستار تحریم، سلب سرمایه و تحریم کالا‌های اسراییلی هستند.

مجلس آلمان در اسل ۲۰۱۹ این جنبش را با ادعای فعالیت‌های یهود ستیزانه محکوم کرد. به نوشته رسانه‌ها این موضوع اکنون در حال بررسی است و مقامات شهر بوخوم اعطای جایزه به این نویسنده را به حالت تعلیق درآورده اند و چنانچه این ادعا‌ها درست باشد، اعطای جایزه به خانم اتو غیرقابل تصور خواهد بود.

شاورن دودوآ اوتو نویسنده انگلیسی – ایتالیایی که در برلین زندگی می‌کند در سال ۲۰۱۶ جایزه اینگبورگ باخمن را دریافت کرد. آلمان به عنوان متحد رژیم صهیونیستی علاوه بر اعمال محدودیت‌ها برای برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات در حمایت از فلسطین، رویداد‌های فرهنگی دراین زمینه را نیز به شدت سرکوب می‌کند.

 

ارسال نظر: