X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 92
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 آذر,1402 | 02:21 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 07 آذر,1402 | 01:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 آذر,1402 | 02:21 ب.ظ

افزایش بی خانمانی، فقر و گرسنگی در انگلیس 

  • افزایش بی خانمانی، فقر و گرسنگی در انگلیس 

اطلاعات منتشر شده در سایت دیده بان حقوق بشر، تصویری تلخ از زندگی برای بسیاری از افراد در انگلیس را ترسیم می کند. استفاده از بانک مواد غذایی، بی خانمانی و فقر در حال افزایش بوده و حقوق اساسی مردم این کشور را به خطر می اندازد. 

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بزرگترین شبکه بانک مواد غذایی در سراسر انگلیس، ارائه بسته های اضطراری مواد غذایی نسبت به سال پیش 16 درصد و نسبت به پنج سال پیش 116 درصد افزایش داشته است. دلیل این امر آن است که افراد کم درآمد اغلب راهی جز مراجعه به بانک های مواد غذایی ندارند.

 بر اساس گزارش تراسل تراست،  طبق داده‌های دولتی اخیر، تعداد خانوارهایی که در انگلیس با بی خانمانی مواجه هستند و در «محل اقامت موقت» قرار گرفته‌اند نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است و خانواده ها اغلب به مدت چندین سال در «محل اقامت موقت» در شرایط ناقض حقوق بشر زندگی می کنند. 

بنا بر اعلام بنیاد جوزف راونتری، در سال 2022، تعداد 3.8 میلیون نفر در انگلیس فقر را تجربه کرده اند. به عنوان مثال، یک معلم به نام پاتریشیا لیتام، در مورد بی خانمانی که او و پسر نوجوانش به مدت دو سال تجربه کرده اند و تأثیر آن بر سلامت و حقوق آنها صحبت کرده و ضمن ابراز نگرانی در رابطه با کار و تحصیلات پسرش، خواستار "مراقبت و توجه بیشتر" به مردم در سیاست شد.

از زمانی که فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر شدید و حقوق بشر، از انگلیس دیدن کرده و گزارشی تأسف بار در رابطه با وضعیت فقر در انگلستان منتشر کرد، 5 سال می گذرد.

اولیویه دو شوتر، گزارشگر ویژه فعلی نیز ضمن تکرار انتقادات آلستون، خواستار اتخاذ رویکردی مبتنی بر حقوق برای رسیدگی به امنیت اجتماعی و فقر در کشور شد.

فراخوان‌های دی شوتر در راستای تضمین پرداخت‌های تامین اجتماعی، در بر گیرنده موضوعاتی چون فقر در محل کار، پاسخگویی منظم به هزینه‌های در حال افزایش برای زندگی و پرداخت عادلانه به افراد نیازمند می باشد. 

 

ارسال نظر: