X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 81
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 آذر,1402 | 11:45 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 11:10 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 آذر,1402 | 11:47 ق.ظ

دستیار رئیس جمهور: دیوان بین‌المللی کارکرد خود در رسیدگی به جنایات صهیونیست‌ها را از دست داده است

  • دستیار رئیس جمهور: دیوان بین‌المللی کارکرد خود در رسیدگی به جنایات صهیونیست‌ها را از دست داده است

دستیار ویژه رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: به دلیل حمایت‌های آمریکا، عملا دو رکن قضایی و سیاسی سازمان ملل کارکرد خود در رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی را از دست داده اند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «سکینه سادات پاد»، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق و آزادی های اجتماعی در برنامه تلویزیونی به افق فلسطین در پاسخ به اینکه چرا رژیم صهیونیستی به راحتی مرتکب نقض حقوق بشر می شود و در عین حال با سکوت مجامع بین المللی مواجه است؟ اظهار داشت: رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت را در همه ابعاد انجام داده است، کوچ اجباری ساکنان غزه و نسل کشی مردم فلسطین نقض حقوق بشر است؛ دادستان دیوان بین المللی، ۱۲ اکتبر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی صلاحیت دیوان بین المللی را برای بررسی شکایات فلسطینیان از این رژیم را نپذیرفته است.
 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند صلاحیت دیوان بین المللی را نپذیرد؛ چون هم قواعد آمره نقض می شود و دیوان باید متجاوز بودن رژیم صهیونیستی را رسما اعلام کند علی رغم اینکه از نظر قانونی هیچ محدودیتی برای مجازات رژیم صهیونیستی وجود ندارد اما این رژیم بی کیفر مانده و بیش از ۷۰ سال مستمرا در حال جنایت در اراضی اشغالی است به این علت که اساسا سازوکارهای بین الملی اسیر سیاسی کاری شده است و دو رکن قضایی و سیاسی سازمان ملل شامل دیوان بین المللی و شورای امنیت در اختیار آمریکاست.
 

دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: نفوذ آمریکا و رژیم های مدعی قدرت و بزرگی در دنیا بر سازمان ملل سایه انداخته و دیوان بین المللی تا به حال نتوانسته وظایف خود را اجرا کند. ۴۵ گزارشگر موضوعی در سازمان ملل داریم که به دلیل حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نتوانسته اند به وظایف ذاتی خود عمل کنند، گزارشگران اساسا شأنیت ان جی او یی و استادی دانشگاه دارند اما نتوانسته اند کار خود را انجام دهند.
 

وی گفت: گزارشگران موضوعی، کسانی هستند که برای رخدادهای حقوق بشری تحقیق می کنند ۵ تا ۶ گزارشگر موضوعی سازمان ملل می توانستند در موضوع غزه ورود کنند مگر می شود در فرانسه که حقوق شهروندان به طور گسترده نقض می شود، سازمان ملل برای آنها گزارشگر ویژه تعیین نکند اما به راحتی برای ایران گزارشگر ویژه می گذارند و اظهار نظر می کنند.


پاد بیان کرد: صلاحیت جهانی به این معنی است که وقتی قواعد آمره بشری به مخاطره می افتد، برخی کشورهایی که سازوکار قضایی بین المللی را دارند، می‌توانند سران رژیم صهیونیستی ر ا محاکمه کنند مثلا در ۲۰۰۵ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مورد تحقیق واقع شد و حتی این مقام مسئول صهیونیستی در انگلیس از هواپیما پیاده نشد و ترسید تحت تعقیب قرار بگیرد؛ با این حال در واقعیت سازمان‌های بین المللی به بررسی این جنایات ورود نمی‌کنند.
 

وی با تاکید بر اینکه به مدد مقاومت مردم فلسطین، موج بیداری در جهان رخ داده است، گفت: برگزاری تظاهرات در فرانسه و انگلیس به نفع مردم فلسطین بی سابقه بوده است، نظام حقوقی بین الملل و دُوَل غربی در برابر اذهان شهروندان خود با چالش جدی قضایی مواجه شده اند، سالها از اصول دموکراسی حرف زده اند اما نمی توانند به ملت های خودشان پاسخ بدهند. به نظر می رسد در نظام بین الملل باید تغییرات اساسی رخ دهد. حتما این دنیا بعد از طوفان الأقصی دنیای دیگری خواهد بود و همه چیز متفاوت خواهد بود. من به اراده و اجماع انسانی و اصحاب حق و آزادی خواه و جنبش‌های مردمی در دنیا خیلی امیدوارم.
 

دستیار ویژه رئیس جمهور درباره ظرفیت بانوان ایرانی گفت: در حق زنان مقاومت کم لطفی شده و فقط آنها را به عنوان رنج کشیده و داغدار می‌شناسیم، ۷۰ سال است که در زندگی مادران فلسطینی مقاومت جاری است. مثلا در شرایطی که رژیم صهیونیستی مالیات سنگینی برای فلسطینیان تعیین کرد زنان فلسطینی جنبش راه انداختند و اجازه ندادند شواهرانشان آن را بپردازند؛ این نشان می دهد بلوغ فکری در زنان فلسطینی رشد داشته است رژیم صهیونیستی دستور دستگیری مردان فلسطینی را صادر کرد اما زنان مقاومت، جنبش راه انداختند و حتی فعالیت مسلحانه کردند؛ زنان ایرانی هم می توانند روایتگری صحیح کنند.


 

ارسال نظر: