X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 74
تاریخ ثبت : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 06:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 03:35 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 06:40 ب.ظ

برگزاری نشست اتحادیه خبرگزاری‌های کشورهای سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین/تاکید بر لزوم برقراری عدالت و حقوق بشر برای مردم غزه

  • برگزاری نشست اتحادیه خبرگزاری‌های کشورهای سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین/تاکید بر لزوم برقراری عدالت و حقوق بشر برای مردم غزه

دبیر کل اتحادیه علمای جهان اسلام با اشاره به جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: صحنه ای که امروز در غزه مشاهده می‌شود و حملات جنایتکاران علیه بی گناهان، کودکان و زنان و دیگران اقشار، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «محمد بن عبدالکریم العیسی» دبیرکل اتحادیه علمای جهان اسلام در نشست بین المللی «رسانه و نقش آن در تشدید نفرت‌افکنی و خشونت؛ خطرات گمراه کردن و جانبداری» با محوریت مقابله با اطلاعات نادرست و غرض ورزی نسبت به مسئله فلسطین، افزود: این فاجعه انسانی هشداری برای وجدان همه انسان‌های زنده است.


وی با اشاره به اینکه مصوبات معلق مانده بین المللی زمینه بروز این فاجعه انسانی در غزه را به وجود آورده است، افزود: جامعه جهانی، فلسطینیان را نادیده گرفته است و این منجر به ریخته شدن خون ملت فلسطین شده است و امروز با صحنه‌ ای بزرگتر [ از یک فاجعه در غزه] مواجه هستیم.


دبیرکل اتحادیه علمای جهان اسلام اضافه کرد: منطق عدالت و حقوق بشر حکم می‌کند که از مردم غزه حمایت شود بنابر این به طور کلی به آگاهی جامعه بین المللی موثر و صادق نیاز است.


وی با اشاره به اینکه "این موضوع، یک موضوع اسلامی است و برای ما اهمیت دارد"، افزود: پس باید حق پیگیری شود و جامعه بین المللی در مسیر عدالت قرار گیرد.


العیسی با تاکید بر اینکه جامعه جهانی با چالش و خطر رسانه‌ها و نقش آن‌ها در دامن زدن به نفرت و خشونت مواجه است، افزود: به رغم وجود منشور صلح سازمان ملل و پیشرفت علمی، بیماری خشونت و نفرت در جامعه بین المللی غیر قابل درمان شده است.


وی پیشرفت علمی را زمانی موثر دانست که با رشد اخلاقی و به کرامت و ارزش‌ها همراه باشد.


نشست بین المللی «رسانه و نقش آن در تشدید نفرت‌افکنی و خشونت؛ خطرات گمراه کردن و جانبداری» با محوریت مقابله با اطلاعات نادرست و غرض ورزی نسبت به مسئله فلسطین امروز با حضور «علی نادری» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شهر جده عربستان گشایش یافت.


این نشست به همت دبیرخانه ارتباطات نهادی اتحادیه علمای جهان اسلام، اتحادیه خبرگزاری‌های کشورهای سازمان کشورهای همکاری اسلامی (UNA) و با حضور دکتر محمد بن عبدالکریم العیسی دبیرکل اتحادیه علمای جهان اسلام ، حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و احمد عساف وزیر ناظر کل رسانه‌های رسمی فلسطین برگزار شده است.


در این نشست مدیران و نمایندگان خبرگزاری‌های بزرگ اسلامی و بین‌المللی و برجسته‌ترین رهبران مذهبی، فکری، حقوقی و حقوق بشری و رهبران سازمان‌های بین المللی حضور دارند.

 

ارسال نظر: