X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 آبان 1402
تعداد بازدید خبر : 110
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 آبان,1402 | 01:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 23 آبان,1402 | 03:55 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 آبان,1402 | 01:06 ب.ظ

طرح شکایت حقوق‌دانان علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه

  • طرح شکایت حقوق‌دانان علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه

گروهی از حقوق‌دانان بین‌المللی طی شکایت‌نامه‌ای به دادگاه کیفری بین‌المللی شهر لاهه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی در باریکه غزه شده است.



 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دهها حقوق‌دان و وکلای بین المللی در دفاع از حقوق مردم فلسطین شکایتی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) در شهر لاهه هلند تنظیم کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، این حقوقدان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی در نوار غزه شده است.


«ژیل دیورز»، نماینده قربانیان در دادگاه کیفری بین‌المللی و یک هیات چهار نفره که او را همراهی می‌کردند، شکایت خود را به دادستان این دادگاه تحویل دادند. دیوان کیفری بین‌المللی هم اینک در حال بررسی جنایات جنگی در تحقیقات مرتبط است و حال باید جنایت نسل کشی را نیز در این موضوع بگنجاند.


دیورز گفت: آواره کردن بیش از میلیون نفر و قطع دسترسی به آب و غذا و دیگر مایحتاج اولیه زندگی [مردم غزه] نشان دهنده این است که اسرائیل خواهان نابودی کامل جمعیت ساکن در این باریکه است.


پیر گالاند، سناتور سابق بلژیک نیز با بیان اینکه ما برای حمایت از حقوق بشر و اجرای عدالت اینجا هستیم، از وزارت خارجه کشور متبوعش خواست تا کشور فلسطین را در اسرع وقت به رسمیت بشناسد.

 

این در حالی است که نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی رحمانه مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که به هیچعنوان موضوع آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.
 

 

ارسال نظر: