X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 146
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 02 آبان,1402 | 12:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 25 مهر,1402 | 11:58 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 02 آبان,1402 | 12:05 ب.ظ

کارشناس مسائل بین‌الملل: ممنوع کردن تجمعات حمایتی از مردم فلسطین در برخی کشور‌های غربی نژادپرستانه و غیرانسانی است

  • کارشناس مسائل بین‌الملل: ممنوع کردن تجمعات حمایتی از مردم فلسطین در برخی کشور‌های غربی نژادپرستانه و غیرانسانی است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ممنوع کردن تجمعات در برخی کشورهای غربی در حمایت از مردم فلسطین می‌گوید: اقدام برخی دولت‌های غربی که قوانین و بخش‌نامه‌هایی را در این رابطه صادر کردند، کاملا نژادپرستانه و غیر انسانی است.  

 

میر قاسم مومنی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر در خصوص نقض فاحش و مستمر حقوق بشر از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در قبال غیر نظامیان غزه، اظهارداشت: در مورد فلسطین و بحران غزه که متاسفانه در یک هفته گذشته موجب کشته، زخمی و آواره شدن بسیاری از مردم مظلوم فلسطین شده باید گفت که ما شاهد زیر پا گذاشته شدن قوانین و حقوق بین الملل نسبت به غیر نظامیان غزه هستیم.

وی افزود: زمانی که بحث حضور صهیونیست‌ها در فلسطین و تشکیل دولت رژیم اشغالگر اسرائیل مطرح شد، علی رغم اینکه کشور‌های عربی سعی کردند مانع از این اقدام شوند و ملت‌های منطقه از مردم فلسطین حمایت کردند، اما خیانت برخی گروه‌ها، سران کشور‌ها و نفوذ استعمارگران خارجی در این کشور موجب شد که مردم فلسطین سرزمین خود را ترک کرده و آواره شوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: ما در مورد غزه و بحرانی که در این منطقه ایجاد شده، باید نگاه دیگری داشته باشیم، اینجا دیگر صرفا بحث اسلام و مسلمین نیست، بلکه مسئله انسانیت است. نباید موضوع فلسطین را به موضوع عربی اسلامی و حتی منطقه‌ای صرف محدود کنیم؛ بلکه یک مسئله انسانی است که باید در سطح جهانی آن را پیگیری کنیم.

مومنی بیان کرد: ما باید بتوانیم کشتار وسیع کودکان، زنان، سالمندان و معلولین در غزه را به دنیا به خوبی نشان دهیم. امروز مردم فلسطین بیش از آب، برق و غذا که بر روی آن‌ها بسته شده، نیاز به کمک فکری، روحی و حمایت همه جانبه دارند تا بتوانند به احقاق حقوق خود بپردازند.

وی تصریح کرد: واقعیت این است در شرایط فعلی که فاجعه انسانی را در غزه شاهد هستیم، کشور‌های عربی و اسلامی برای حفظ منافع خودشان در این قضیه کوتاهی کردند و علی رغم اظهارات حمایتی، عملا هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: اگر کشور‌های عربی یک هفته نفت را قطع کنند کل کشور‌های جهان می‌آیند که این موضوع را حل و فصل کنند، آیا کشور‌های عربی در قضیه فلسطین حاضر هستند این اقدام را انجام دهند؟

مومنی همچنین گفت: بسیاری از سران منطقه، مسئله فلسطین را جز آرمان‌های خود نمی‌دانند، اما بر خلاف آنها، ملت‌ها و مردم منطقه خواستار حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین هستند. 

وی ادامه داد: به همین جهت ما در بحث فلسطین و آرمان‌های آن، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که مردم فلسطین نیاز به رسانه‌هایی دارند که حرفشان را بدون نگاه به قومیت، مذهب و مواردی از این دست، به زبان ساده به گوش مردم دنیا برسانند؛ این می‌تواند رمز پیروزی برای آن‌ها باشد، رسانه‌هایی که حقایق و واقعیت تاریخ اشغال فلسطین و زیر پا گذاشتن حقوق آن‌ها توسط رژیم صهیونیستی را به وضوح و بدون سانسور نشان دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: اکثر رسانه‌های جهان در اختیار یهودیان است و لابی یهود بر رسانه‌های جهانی تسلط دارد؛ اکثر فیلم‌ها و عکس‌هایی که در روز‌های اخیر و در شبکه‌های مجازی از حمله سربازان حماس به مناطق اشغالی منتشر شده، تلاشی است تا با نمادسازی، سربازان فلسطینی را با رفتار‌های خشونت آمیز در جهان معرفی کنند.

مومنی افزود: به عبارت دیگر آن‌ها با مظلوم نمایی می‌خواهند بهانه‌ای داشته باشند که اقدامات ناقض حقوق بشری خود در قالب جنایت علیه بشریت را به راحتی مرتکب شوند و این مهم را هم آنقدر گسترده و ماهرانه انجام داده‌اند که سران برخی کشور‌های اسلامی و منطقه نیز سعی کردند محتاطانه در قبال فجایع رخ داده در غزه موضع گیری کرده یا بیانیه صادر کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت تجمعات حمایتی از مردم فلسطین در برخی کشور‌های مدعی آزادی بیان اروپایی از جمله فرانسه، عنوان کرد: این اقدام برخی دولت‌های غربی که قوانین و بخش نامه‌هایی را برای جلوگیری از حمایت مردم مظلوم فلسطین صادر کردند، کاملا نژادپرستانه و غیر انسانی است. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: به همین جهت در شرایطی که ما شاهد تحولات عمیق در  این منطقه هستیم، هرگونه بی‌توجهی به مسائل جهان اسلام می‌تواند تمام کشور‌های اسلامی و کشور‌های منطقه را وارد مقولاتی کند که فردا برای جبران آن دیر‌ خواهد شد.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: باید در خصوص مسئله فلسطین و آرمان‌های آن در سطح بین‌المللی با مقامات سایر کشور‌ها رایزنی کرد، به مجامع بین‌المللی شکایت و گزارشاتی از اقدامات ناقض حقوق بشری رژیم صهیونیستی به آن‌ها ارائه داد و رسانه‌ها نیز به صورت شبانه روزی درباره واقعیاتی که در فلسطین رخ می‌دهد اطلاع رسانی کنند تا همه جهان از این شرایط مطلع شوند.

 

ارسال نظر: