X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 01 آبان 1402
تعداد بازدید خبر : 195
تاریخ ثبت : دوشنبه, 01 آبان,1402 | 12:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 01 آبان,1402 | 11:49 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 01 آبان,1402 | 12:04 ب.ظ

کارشناسان مستقل سازمان ملل: کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه جنایت جنگی محسوب می‌شود

  • کارشناسان مستقل سازمان ملل: کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه جنایت جنگی محسوب می‌شود

34 گروه کاری، کارشناس مستقل و گزارشگر ویژه موضوعی و کشوری شامل گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر، در رابطه با تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی، بیانیه ای صادر کردند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در این بیانیه، به صراحت خشونت هدفمند و مرگبار علیه غیرنظامیان و حملات خشونت آمیز و بدون تبعیض علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه و تشدید محاصره غیرقانونی را که اثرات مخربی بر کل جمعیت غیر نظامی خواهد داشت، به صراحت محکوم شد.

آنها اظهار داشتند: «ما به شدت حملات نظامی بی‌رویه رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطینی غزه شامل بیش از 2.3 میلیون نفر که نزدیک به نیمی از آنها کودک هستند را محکوم می‌کنیم. آنها به مدت 16 سال در محاصره غیرقانونی زندگی کرده‌اند و در حال حاضر، پنج جنگ وحشیانه بزرگ را پشت سر گذاشته‌اند که هنوز گزارشی از آنها وجود ندارد. این به منزله مجازات دسته جمعی است. هیچ توجیهی برای خشونتی که غیرنظامیان بی گناه را هدف قرار می دهد، وجود ندارد. این کار کاملاً طبق حقوق بین‌الملل ممنوع است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.»

کارشناسان همچنین نسبت به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای در منازعات هدف قرار گرفته‌اند و همچنین نسبت به کشته شدن هفت روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای فلسطینی در حملات هوایی رژیم اشغالگر اسرائیل، ابراز تأسف کردند.

آنها همچنین تاکید کردند «حملات موشکی بی‌رویه رژیم اشغالگر و بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی و گلوله باران مناطق پرجمعیت، نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه است».

گزارشگران ضمن محکومیت خودداری از تأمین موارد ضروری مانند غذا، آب، برق و دارو برای مردم در غزه، چنین اقداماتی را باعث ایجاد یک بحران انسانی شدید در غزه خوانده و قحطی عمدی را جنایت علیه بشریت دانست.

کارشناسان به جامعه بین المللی، مسئولیت های خود را برای رسیدگی به علل اصلی منازعات کنونی از جمله اشغال 56 ساله و الحاقی که اسرائیل دنبال می کند، یادآوری کردند.

آنها از جامعه بین المللی خواستند تا راه های مناسبی را برای جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بین الملل، رنج انسانی و خونریزی شناسایی کنند.

کارشناسان در نهایت اعلام کردند «قبلاً ثابت شده است که حملات مسلحانه و پاسخ‌های نظامی نمی‌تواند منجر به امنیت و احترام به حقوق بشر تمامی افراد شود. بازگرداندن قانونمندی بین المللی، مسئولیت پذیری و احترام به انسانیت و کرامت فلسطینی ها، از جمله پایان دادن به 56 سال اشغال نظامی رژیم اسرائیل، باید انجام شود.»

 

ارسال نظر: