X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 01 آبان 1402
تعداد بازدید خبر : 158
تاریخ ثبت : دوشنبه, 01 آبان,1402 | 10:52 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 01 آبان,1402 | 09:38 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 01 آبان,1402 | 01:06 ب.ظ

هشدار گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره پاکسازی قومی جمعی در غزه توسط رژیم صهیونیستی

  • هشدار گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره پاکسازی قومی جمعی در غزه توسط رژیم صهیونیستی

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین فلسطین اشغالی، ضمن هشدار درخصوص اینکه فلسطینی ها در خطر جدی پاکسازی قومی جمعی قرار دارند، از جامعه بین المللی خواست فورا برای آتش بس میان حماس و نیروهای اشغالگر اسرائیل میانجیگری کند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین فلسطین اشغالی از سال 1967، در سخنرانی خود ضمن هشدار اینکه فلسطینی ها در خطر جدی پاکسازی قومی جمعی قرار دارند، از جامعه بین المللی خواست فورا برای آتش بس میان حماس و نیروهای اشغالگر اسرائیل میانجیگری کند.

اهم موارد مطروحه در بیانیه وی به شرح زیر است:
- وضعیت فاجعه بار در اراضی اشغالی به اوج رسیده است.
- «سازمان ملل متحد و کشورهای عضو آن باید تلاش‌ها را برای میانجی‌گری برای آتش‌بس فوری بین طرف‌ها، قبل از رسیدن به نقطه‌ای بی‌بازگشت، تشدید کنند.»
- «جامعه بین‌المللی مسئولیت پیشگیری و محافظت از مردم در برابر جنایات وحشیانه را دارد. مسئولیت جنایات بین‌المللی که توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل به وقوع می پیوندد، نیز باید فوراً پیگیری شود.»
-  از 7 اکتبر 2023، بیش از 1900 فلسطینی از جمله حداقل 600 کودک، بیش از 7600 زخمی و بیش از 423000 نفر در نتیجه حملات اسرائیل آواره شده اند. این سرنوشت برای جمعیتی رقم خورد که از سال 2008 تاکنون پنج جنگ بزرگ را در چارچوب محاصره غیرقانونی اعمال شده توسط اسرائیل از سال 2007 تجربه کرده است. این مجازات دسته جمعی توسط جامعه بین المللی محکوم شده است.
- در 12 اکتبر، نیروهای اسرائیلی دستور دادند تا 1.1 میلیون فلسطینی در شمال غزه، در بحبوحه حملات هوایی مداوم، ظرف 24 ساعت به سمت جنوب حرکت کنند. بنابر گزارش ها، روز بعد، نیروهای اسرائیلی برای "پاکسازی" این منطقه وارد غزه شدند. فلسطینی ها در هیچ کجای غزه منطقه امنیت ندارند، زیرا رژیم اسرائیل "محاصره کامل" را بر این منطقه کوچک تحمیل کرده و آب، غذا، سوخت و برق را به طور غیرقانونی قطع کرده است.
-  رفح، تنها گذرگاه مرزی که تا حدی به سمت نوار غزه باز مانده بود، پس از خسارات ناشی از حملات هوایی اسرائیل بسته شد.
-  این خطر بزرگ وجود دارد که آنچه ما شاهد آن هستیم، تکرار نکبه 1948 و نکسا 1967 باشد، اما در مقیاسی بزرگتر.

این کارشناس سازمان ملل، افزود: جامعه بین المللی باید هر کاری را که می‌تواند، انجام دهد تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کند. نکسا که به اشغال کرانه باختری و نوار غزه توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 انجامید، 350000 فلسطینی را آواره کرد.

وی همچنین گفت: «رژیم اسرائیل قبلاً در زیر مه جنگ، پاکسازی قومی گسترده فلسطینیان را انجام داده است.

وی ادامه داد: دوباره، به نام دفاع از خود، رژیم اسرائیل به دنبال توجیه چیزی است که به معنای پاکسازی قومی است. ادامه هرگونه عملیات نظامی توسط اسرائیل بسیار فراتر از محدوده قوانین بین المللی است.

این کارشناس سازمان ملل در پایان سخنانش گفت: جامعه بین‌المللی باید پیش از تکرار تاریخ غم‌انگیز، جلوی این نقض فاحش قوانین بین‌المللی را بگیرد. زمان مهم است. فلسطینی ها شایسته زندگی در صلح، برابری حقوق، کرامت و آزادی هستند.

 

ارسال نظر: