X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 22 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 221
تاریخ ثبت : شنبه, 22 مهر,1402 | 03:59 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 22 مهر,1402 | 07:54 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 22 مهر,1402 | 03:59 ب.ظ

گوترش: وضعیت در غزه به شکل خطرناکی بحرانی شده است

  • گوترش: وضعیت در غزه به شکل خطرناکی بحرانی شده است

پس از دستور رژیم صهیونیستی به بیش از یک میلیون ساکن شمال غزه برای خروج به جنوب این منطقه, آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز جمعه گفت که وضعیت غزه «به شکل خطرناکی بحرانی شده است.»

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل پیش از جلسه پشت درهای بسته شورای امنیت با موضوع فلسطین به خبرنگاران گفت: حملات هولناک حماس به اسرائیل که شنبه گذشته منجر به کشته شدن بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد، بمباران شدید غزه را به دنبال داشت که تاکنون یک هزار و ۸۰۰ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

بر اساس گزارش سی ان ان، وی افزود: پس از چند روز حملات هوایی، نیروهای دفاعی اسرائیل به فلسطینیان در شهر غزه و اطراف آن دستور داده‌اند تا به سمت جنوب این سرزمین حرکت کنند. انتقال بیش از 1 میلیون نفر در یک منطقه جنگی پرجمعیت به مکانی بدون غذا، آب یا محل اقامت، درحالی که تمام این منطقه تحت محاصره است، بسیار خطرناک است و در برخی موارد، امکان پذیر نیست.

گوترش هشدار داد: ظرفیت بیمارستان‌های جنوب غزه در حال حاضر تکمیل است و آن‌ها نمی‌توانند هزاران بیمار جدید از شمال را بپذیرند. سیستم سلامت غزه در آستانه فروپاشی است. سردخانه‌ها پر شده است، یازده کارمند مراقبت‌های سلامت در حین انجام وظیفه کشته شده‌اند و 34 حمله به مراکز بهداشتی در چند روز گذشته رخ داده است. "

دبیرکل سازمان ملل خواستار دسترسی فوری به کمک‌های بشردوستانه در سراسر غزه شد تا سوخت، غذا و آب برای همه نیازمندان تامین شود.

وی ادامه داد: «حتی جنگ‌ها هم قوانینی دارند. قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر باید مورد احترام و حمایت قرار گیرند؛ غیرنظامیان باید محافظت شوند و هرگز به عنوان سپر استفاده نشوند.»

گوترش همچنین خواستار آزادی فوری همه گروگان‌هایی شد که در غزه نگهداری می‌شوند.



 

ارسال نظر: