X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 191
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 مهر,1402 | 12:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 مهر,1402 | 11:00 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 مهر,1402 | 12:01 ب.ظ

قدردانی سازمان ملل از ایران در کمک به زلزله زدگان افغانستان

  • قدردانی سازمان ملل از ایران در کمک به زلزله زدگان افغانستان

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در کابل از نقش سازنده ایران برای کمک به زلزله زدگان هرات قدردانی کرد و بر ضرورت تشکیل گروه تماس کشورهای همسایه افغانستان با حمایت سازمان ملل تاکید شد.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان از نقش ایران برای کمک به زلزله زدگان افغانستانی قدردانی کرد.
 
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان امروز در پیامی از دیدار « حسن کاظمی قمی » نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با خانم « رزا اوتونبایوا »نماینده ویژه سازمان ملل متحد درکابل خبرداد و افزود : خانم اوتونبایوا از نقش سازنده ایران برای کمک به زلزله زدگان هرات قدردانی کرد.
 
نماینده ویژه رئیس جمهور در این دیدار برای انتقال کمک های بشردوستانه از مسیر ایران جهت کمک به زلزله زدگان هرات اعلام آمادگی کرد. هم اکنون تیم های امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده حضور دارند و در خط مقدم کمک به زلزله زدگان هراتی قرار دارند.

«علا ابوزید » نماینده سازمان بهداشت جهانی که به هرات رفته آمده است، در گفتگو با رسانه های محلی افغانستان گفت: دو سوم مجروحان زمین لرزه هرات، کودکان و زنان هستند. وی گفته است فاجعه زمین لرزه در هرات فراتر از حد تصور است.

آمارهای تلفات و مجروحان این زمین لرزه هنوز هم ضد و نقیض است، در حالی که ملاعبدالغنی برادر معاون ریاست کابینه حکومت سرپرست افغانستان شمار کشته ها را هزار نفر و  تعداد مجروحان را دو هزارنفر اعلام کرده است، سخنگوی وزارت مبارزه با حوادث افغانستان شمار مجموع کشته ها و مجروحان را حدود چهار هزار و پانصد نفر برشمرد.
 
دفترهماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز از اختصاص پنج میلیون دلار به زلزله زدگان هرات خبرداد و سفارت چین در کابل  نیز مبلغ دویست هزار دلار به زلزله زدگان کمک نقدی کرد.

شمار خانه های مسکونی ویران شده در این زمینه لرزه بین هزار و دویست تا دو هزار خانه اعلام شده است و سازمان های بین المللی گفته اند حدود دوازده هزارنفر در هرات از این زمین لرزه آسیب دیده اند و حدود بیست روستا به صورت کامل ویران شده است.

 
 
ارسال نظر: