X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 231
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 مهر,1402 | 02:53 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 17 مهر,1402 | 02:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 مهر,1402 | 10:11 ق.ظ

صدرالحسینی: سازمان‌های حقوق بشری هیچ اقدام قاطعانه‌ای در حمایت از مردم فلسطین انجام ندادند

  • صدرالحسینی: سازمان‌های حقوق بشری هیچ اقدام قاطعانه‌ای در حمایت از مردم فلسطین انجام ندادند

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اقدامات مقاومت فلسطینی و واکنش دوگانه سازمان‌های حقوق بشری و کشورهای غربی در قبال عملیات «طوفان الاقصی»، گفت: نهاد‌ها و  سازمان‌های حقوق بشر بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین هیچ اقدام قاطعانه‌ای را انجام ندادند.

 

سید «رضا صدرالحسینی»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر در خصوص عملیات «طوفان الاقصی» و واکنش دوگانه کشورهای غربی در خصوص دفاع مشروع فلسطینیان از حقوق خود، گفت: واکنش حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا و اروپا در قبال این عملیات و استانداردهای دوگانه در موضعگیری این کشورها اثبات می کند که موضوع حمایت از حقوق بشر در نظرگاه آنها تفاوت قابل‌توجهی دارد، به این شکل که آنها سالیان سال است موضوع حقوق بشر و حمایت از کودکان و زنان را در شعارها و رسانه‌های خود بیان می‌کنند اما حمایت آنها از رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه ملت مقاوم و مظلوم فلسطین نشان داد که این شعارها چقدر تهی و خالی از واقعیت است.


صدرالحسینی در ادامه با اشاره به موارد گسترده نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی طی سالیان متمادی علیه غیر نظامیان، زنان و‌ کودکان فلسطینی، گفت: متاسفانه در طول هفتاد سال اشغالگری رژیم صهیونیستی بر سرزمین‌های اشغالی، ده‌هاکشتار همچون صبرا و شتیلا به وقوع پیوسته است. هزاران بار نقاط مختلف این سرزمین و سرزمین‌های پیرامونی مورد هجوم هواپیماهای آخرین مدل آمریکایی با صدها کشته قرار گرفته که فقط در یک مورد آن در یکسال گذشته ۳۷ کودک درمناطق فلسطینی نشین توسط جنایت‌کاران صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.


وی یادآور شد: میلیون‌ها نفر به دلیل شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا و اروپا و سکوت آنها در قبال جنایات رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند و هزاران تن از بانوان و سالخوردگان در بدترین شرایط قرار گرفته‌اند. در همین حال، زندان‌های رژیم صهیونیستی مملو از زنان و‌ مردان فلسطینی است که برای آزادی سرزمین خود مبارزه کرده‌اند، متاسفانه در این ایام هیچ یک از سازمان‌های حقوق بشری کمترین اقدام را، حتی در قالب یک بیانیه‌ی قابل عمل به حمایت از مردم فلسطین صادر نکرده است.


کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد: در برخی موارد بعضی از نهادهای مردم نهاد، مطالب و موضوعات واقعی را از جناح فلسطین و رژیم صهیونیستی بیان کرده‌اند و در اطلاعیه‌های خود نسبت به این جنایات واکنش نشان دادند، اما نهاد‌ها و  سازمان‌های حقوق بشر بین‌الملل در این رابطه هیچ اقدامی را انجام ندادند، هیچگاه شورای بین‌المللی حقوق بشر به نفع مردم فلسطین و برای بررسی واقعی جنایات رژیم صهیونیستی اعلام جلسه نکرده است.


صدرالحسینی اذعان کرد: مهم‌ترین دلیل این امر، نفوذ لابی صهیونیست‌ در نهادهای بین‌المللی که مورد حمایت قدرتهای بزرگ از جمله آمریکایی‌ها است.


وی همچنین گفت: در حقیقت نهادهای بین‌المللی همچون شورای حقوق بشر تشکیل شده تا برای جلوگیری از رشد و نمو کشورهای مستقل اقداماتی را انجام دهد و این رشد در حوزه استقلال خواهی و تسری این استقلال خواهی در کشورها توسط این سازمان‌ها به چالش کشیده و‌ جلوگیری شود.


این تحلیلگر ارشد در پایان عنوان کرد: به نظر می‌رسد که در جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه فلسطینیان، این موضوع شفاف روشن و غیر قابل انکار است.
 


 

ارسال نظر: