X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 130
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 مهر,1402 | 09:08 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 مهر,1402 | 04:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 مهر,1402 | 09:08 ق.ظ

رئیس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک: امنیت مهمترین حق کودکان است

  • رئیس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک: امنیت مهمترین حق کودکان است

وزیر دادگستری و رییس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: امنیت مهمترین حق کودکان است؛ امنیت در خانه، مهمتر از هرجای دیگر است و اوج آن در امنیت روانی جلوه دارد و این مهم به نوع روابط والدین وابسته است. 


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، امین‌حسین رحیمی همزمان با روز ملی کودک  با حضور در دبستان هیات امنایی شهید بهشتی منطقه ۶ تهران، اظهار داشت: شکل‌گیری شخصیت کودکان به نوع ارتباط والدین مرتبط است و نباید سکوت و بی‌توجهی ظاهری آنان در مجادلات والدین را حمل بر بی‌تاثیری این رفتارها در شخصیت و آینده آنان برشمرد.
 

وزیر دادگستری افزود: مدرسه فقط جای آموزش نیست بلکه بخشی از امنیت روانی کودکان و شکل‌گیری شخصیت آنان حاصل نوع تعامل مربیان و معلمان در محیط مدرسه است. مدرسه در کنار آموزش، محل پرورش هم هست و همه الزامات و زمینه‌های این پرورش برای کودکان باید فراهم باشد.


رییس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، ادامه داد: آرامش، برای کودکان بستری را فراهم می‌کند که شخصیت آنان به خوبی و با عزت نفس پرورش یابد. به عنوان مرجع ملی حقوق کودک، وظیفه داریم دستگاه‌های متولی امور کودکان در کشور را هماهنگ و هم‌آوا کنیم تا از این طریق حقوق کودکان به بهترین نحو برقرار و حفظ شود.

وزیر دادگستری با اشاره به برنامه و هدف مرجع ملی حقوق کودک، گفت: در این مرجع به کودکانی که به هر دلیل از نعمت والدین محروم هستند و در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، توجه ویژه‌ داریم. برنامه مرجع ملی حقوق کودک، سپردن این کودکان به خانواده‌های تایید شده و دارای صلاحیت است تا دوران کودکی را در دامان خانواده و در سایه مهر پدر و مادر بگذرانند. بر این اساس با اصلاح مقررات و تعیین شیوه‌نامه جدید، بهزیستی این امکان و مجوز را پیدا کرده است تا این کودکان را از مراکز خود به صورت موقت به خانواده‌ها سپرده و هیچ کودکی دیگر در پرورشگاه‌ها نگهداری نخواهد شد.


رحیمی در خصوص روز کودک و محیط زیست نیز گفت: کودکان می‌توانند کمک کنند تا محیط زیستی سالم و خوب داشته باشیم. پدران و مادرانی هستند که زباله‌ها را در منزل تفکیک نمی‌کنند و باعث می‌شوند زباله‌گردها در جستجوی زباله‌های قابل بازیافت، سایر مواد موجود در کیسه‌های زباله را در خیابان و محیط رها کنند. کودکان باید به مادران و پدران خود تذکر دهند تا زباله خشک و تر را در منزل تفکیک کنند تا زمینه ایجاد محیط زیست پاک و سالم فراهم آید.
 

رییس مرجع ملی حقوق کودک، روز جهانی کودک را به کودکان و والدین و مربیان آنان تبریک گفت و افزود: امیدواریم همه کودکان امکان تحصیل و زندگی مناسب را داشته باشند. باید با کمک هم شرایطی را فراهم کنیم تا کودکان کار و خیابان امکان تحصیل را داشته باشند، این حق بچه‌هاست که فقط شادی و بازی کنند و به درس خواندن مشغول باشند، سرمایه‌های اصلی این کشور بچه‌ها و کودکان هستند و ما وظیفه داریم شرایط مناسب برای آموزش و پرورش آنان را فراهم کنیم.


 

ارسال نظر: