X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 208
تاریخ ثبت : یکشنبه, 16 مهر,1402 | 01:55 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 مهر,1402 | 01:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 16 مهر,1402 | 01:55 ب.ظ

افزایش 60 درصدی زندانیان زن در آمریکا طی یک دهه گذشته

  • افزایش 60 درصدی زندانیان زن در آمریکا طی یک دهه گذشته
تعداد زنان و دختران در زندان‌های آمریکا در یک دهه گذشته تقریباً 60 درصد افزایش یافته که تقریباً سه برابر افزایش جمعیت مردان زندانی در زندان‌های آمریکا است.




به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در آمریکا هر پنج روز یک افسر پلیس به زنان و شهروندان آمریکایی تعرض می‌کند و زنان در زندان، توسط افسر و مراقب زندان مورد آزار و تعرض قرار می‌گیرند، این در حالی است که زندانیان زن در زمان آزاد شدن، تهدید می‌شوند که در صورت افشای این آزارها مورد انتقام قرار گرفته و حتی به قتل خواهند رسید.

این معضل اجتماعی به حدی است که از آن به عنوان مشکل سیستماتیک دستگاه پلیس یاد می شود.

دادگاه فدرال آمریکا در گزارشی افشاء کرد «صنعت بردگی جنسی» در آمریکا سالیانه به‌طور میانگین ۹.۵میلیارد دلار برای قاچاقچیان زنان درآمد دارد.

قاچاقچیان جنسی در آمریکا با گذاشتن وثیقه و آزادی زنان مورد نظر خود، آنان را برای «بردگی جنسی» می‌فروشند. بسیاری از این زنان از لحاظ مالی و شرایطی خانوادگی در شرایط مناسبی به‌سر نمی‌برند،

از سوی دیگر زنان زندانی آمریکایی، مورد طعمه و اهداف جنسی دیگران به‌شرط آزادی از زندان قرار می‌گیرند.

گاردین در گزارشی افشاء کرد زنان در زندان‌های سراسر آمریکا توسط قاچاقچیان جنسی که با آزادی آنها مجبور به روسپیگری می‌شوند، جذب می‌شوند.

قاچاقچیان از وب‌سایت های دولتی برای به‌دست آوردن اطلاعات شخصی از جمله عکس، استفاده می‌کنند تا قربانیان احتمالی را در حالی که هنوز پشت میله‌های زندان هستند، شناسایی کنند.

قاچاقچیان جنسی در آمریکا همچنین با گذاشتن وثیقه و آزادی زنان موردنظر خود، آنان را برای بردگی جنسی به‌فروش می‌رسانند.

تا سال 2020 میلادی 2 میلیون و 100 هزار زن تحت نظارت سیستم عدالت کیفری در آمریکا به زندگی ادامه می دادند. در حال حاضر زنان بخش بزرگی از جمعیت زندانها را نسبت به گذشته تشکیل می‌دهند و تعداد آنها در زندان تقریباً پنج برابر بیشتر از سال 1980 است.

بنا بر این گزارش تعداد زنان و دختران در زندان در یک دهه گذشته تقریباً 60 درصد افزایش یافته است که تقریباً سه برابر افزایش جمعیت مردان زندانی در زندان های آمریکا است. شواهد نشان می دهد که زندانی شدن زنان ارتباط نزدیکی با خشونت خانگی، فقر و قوانین تبعیض آمیز در ایلات متحده دارد.

بیش از نیمی (58٪) از زنان زندانی در زندان های ایالتی دارای فرزند زیر 18 سال هستند بین سال های 1980 و 2020، تعداد زنان زندانی بیش از 475٪ افزایش یافته است.

از مجموع 26,326 زندانی زن در سال 1980 به 152,854 نفر در سال 2020 افزایش یافته است.

بنا به گزارش نشریه فوربس که یک نشریه معتبر جهانی است، حدود یک سوم از زنان زندانی در جهان در آمریکا بازداشت هستند، یعنی بیش از ۲۰۱ هزار زن زندانی در آمریکا وجود دارد که ۱۰ درصد از جمعیت زندانیان در این کشور را تشکیل می‌دهند.


برچسب ها: زندان, آمریکا, زنان
ارسال نظر: