X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 15 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 126
تاریخ ثبت : شنبه, 15 مهر,1402 | 01:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 15 مهر,1402 | 11:38 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 15 مهر,1402 | 01:24 ب.ظ

فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است/ انتقاد از سکوت ۷۵ ساله مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

  • فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است/ انتقاد از سکوت ۷۵ ساله مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهور گفت: مدعیان حقوق بشر در مواردی حتی توبیخ لفظی کودکان را اقدامی ضد بشری قلمداد می‌کنند اما در عمل بیش از ۷۵ سال است که در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت، رفتار خشونت آمیز، شکنجه و کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی اقدام موثری نکرده اند.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در همایش بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که با حضور ۸۰ میهمان از ۲۰ کشور و فعالان ایرانی حوزه فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: شهید «محمد الدوره» نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی که در سال ۲۰۰۰ میلادی و در آغاز انتفاضه دوم فلسطین به شهادت رسید، به عنوان نماد همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در نظر گرفته شده‌است.
 

وی افزود: تصاویر و فیلم شهادت این نوجوان بی پناه فلسطینی، در سطح جهان به صورت گسترده و غیر قابل انکار منتشر شد و لذا سمبل کودکان مظلوم فلسطینی است اما خباثت رژیم صهیونیستی به این مورد محدود نمی شود. از ۷۵ سال پیش تاکنون که رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی سرزمین فلسطین را رسما اشغال کرده، هزاران کودک و نوجوان توسط این رژیم کودک کش به شهادت رسیده یا مجروح و معلول شده‌اند و تعداد زیادی بازداشت، محاکمه، بازجویی و در زندان تحت شکنجه قرار گرفته‌اند که اخبار آن، بایکوت شده و بازتاب‌ چندانی نداشته است. همه این فجایع، نشانگر ماهیت پلید رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش است.


معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: تنها جرم این کودکان آن است که در فلسطین زاده شده‌اند و اشغالگران، این کودکان را به عنوان نسل رزمنده آینده از حالا تحت انواع آزار و اذیت قرار می‌دهند. کودکانی که باید در آرامش رشد پیدا کنند اما هر لحظه احتمال می‌دهند که خانه و کاشانه‌شان با بمباران و موشک، مورد حمله قرار می‌گیرد و هر لحظه، در معرض اصابت گلوله اشغالگران هستند؛ همچنان که شهید الدوره همراه پدر برای خرید می رفت اما مورد حمله وحشیانه دژخیمان رژیم صهیونیستی قرار گرفت و دیگر به خانه و مدرسه بازنگشت.


حسینی گفت: مدعیان حقوق بشر که در ظاهر حتی توبیخ لفظی کودکان توسط والدین را اقدامی ضد بشری قلمداد می‌کنند، در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی که با اصول انسانی و قواعد بین المللی مغایرت دارد، چه اقدام موثری کرده اند؟ از سال ۱۹۴۸ میلادی که این رژیم جعلی کار خود را آغاز کرد کودکان، نوجوانان، زنان و افراد مسن دائماً در معرض قتل عام و شکنجه نظامیان قسی‌القلب هستند و مدعیان حقوق بشر، واکنش تاثیرگذاری از خود نشان نمی دهند و این رخدادهای تلخ را عادی می پندارند.


وی با بیان که امروز فلسطین به یک مسئله مهم جهانی تبدیل شده تصریح کرد: امام خمینی(ره) از ۶۲ سال قبل و همزمان با آغاز قیام و نهضت اسلامی، یکی از مهم‌ترین محورهای حرکت خود را مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی قرار دادند، به گونه‌ای که حساسیت ساواک برانگیخته شد و برای همین از امام(ره) خواسته شد در سه موضوع سخن نگویند، یکی علیه شاه، دومی آمریکا و دیگری اسرائیل.


حسینی تصریح کرد: امام خمینی(ره) رسالت تاریخی خود را انجام دادند و در هر سه مورد، روشنگری کردند. حتی در دوران تبعید نیز همواره خطر رژیم جعلی اسرائیل برای جهان اسلام را گوشزد کردند. در جریان تظاهرات و راهپیمایی‌های سال ۵۷ و قبل از پیروزی انقلاب، یکی از شعارها این بود: «امروز ایران، فردا فلسطین». شخصیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی از روز اول نهضت اسلامی، بر مخالفت با رژیم صهیونیستی تاکید داشتند. مردم ایران همراه و حامی فلسطینی‌ها بوده و هستند و همچنان که رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند، مسئله فلسطین یک تاکتیک و حتی صرفا یک استراتژی نیست بلکه مسئله دل و ایمان ما است.


معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب، در روز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) تاکید کردند که دولت‌هایی که به دنبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند، روی اسب بازنده شرط بندی می‌کنند و به جایی نخواهند رسید. امروز، آثار اضمحلال رژیم صهیونیستی و قدرت گرفتن جبهه مقاومت بیش از پیش آشکار شده است. فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و جهان اسلام، امروز باید یکپارچه برای رهایی فلسطین و نجات قدس شریف و قبله اول مسلمانان از چنگال رژیم صهیونیستی، بپاخیزد.
 

وی با اشاره به تعالیم نبی مکرم اسلام(ص) در خصوص ضرورت توجه به کودکان و نوجوانان و اهتمام به تعلیم و تربیت آنان گفت: جمهوری اسلامی ایران، عنایت خاصی به این مسئله دارد و زمینه رشد و تعلیم همه کودکان از جمله افراد بی‌بضاعت را فراهم کرده است، به گونه‌ای که بعضی از آنان در شمار مدیران و کارگزاران نظام در خدمت مردم قرار گرفته اند. این تجربه ارزنده می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان یادآور شد: امروز توجه به رشد و تعالی کودکان و نوجوانان به ویژه عزیزانی که در کشورهای حوزه مقاومت و در معرض تهاجم و خشونت صهیونیست‌ها هستند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا همه باید یاری کنند تا اهداف بلند جبهه مقاومت، تحقق یابد و با فضل و نصرت الهی، فتح و ظفر نصیب رهروان راه حق و عدالت شود.


 

ارسال نظر: