X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 شهریور 1402
تعداد بازدید خبر : 2657
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 14 شهریور,1402 | 09:05 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 14 شهریور,1402 | 08:15 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 14 شهریور,1402 | 09:10 ق.ظ

برگزاری نشست کمیته اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان ایران و ترکیه

  • برگزاری نشست کمیته اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان ایران و ترکیه
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت که در مذاکرات نخستین نشست کمیته اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان با کشور ترکیه پیشرفت‌هایی وجود داشت.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «عسکر جلالیان»، معاون وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان کشورمان که به همراه هیئتی به آنکارا سفر کرده، با وزیر و معاون وزیر دادگستری ترکیه دیدار کرد.

جلالیان ضمن اشاره به روابط حسنه ۲ کشور، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار زندانی ایرانی در زندان‌های ترکیه به سر می‌برند و این نشست، نخستین اقدام مشترک وزارتخانه‌های ۲ کشور برای سرعت بخشیدن به اجرای موافقت‌نامه و انتقال زندانیان ۲ کشور است.

رئیس کمیته انتقال محکومان افزود: وزارت دادگستری کشورهای اسلامی ایران و ترکیه به‌منظور توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی در سال ۱۳۹۰، یادداشت تفاهمی را امضا کردند و تاکنون ۲ نشست کمیته راهبری در تهران (سال ۱۳۹۵) و آنکارا (سال ۱۳۹۶) برگزار کرده‌اند و در این سفر زمینه برگزاری نشست‌های نوبه‌ای فراهم شد.

نشست‌های کارشناسان ۲ کشور برای بررسی و رفع موانع و مشکلات انتقال زندانیان ایران و ترکیه امروز ۱۴ شهریور در وزارت دادگستری آنکارا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: