X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 159
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 21 تیر,1402 | 11:15 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 21 تیر,1402 | 10:19 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 21 تیر,1402 | 11:15 ق.ظ

محاصره اقتصادی یمن بزرگترین جنایت علیه مردم این کشور است

  •  محاصره اقتصادی یمن بزرگترین جنایت علیه مردم این کشور است
رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: از زمان آغاز حمله ائتلاف متجاوز علیه ملت این کشور، جنایات بسیاری در حق مردم صورت گرفت که بدترین آن، محاصره اقتصادی است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مهدی المشاط بر تداوم تهیه گزارش های حقوق بشری و معرفی ابعاد جنایات ائتلاف عربی در حق ملت یمن به افکار عمومی جهان و از جمله اهمیت نقش وزارت حقوق بشر این کشور در این زمینه تاکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، وی در دیدار با «علی الدیلمی» وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن گفت که حمله ائتلاف متجاوز موجب ارتکاب بدترین جنایات در حق ملت یمن بویژه کودکان، زنان و سالمندان شد، اما بدترین جنایت این ائتلاف علیه ملت یمن، همانا جنایت تحریم و محاصره اقتصادی است.

المشاط از رسانه ها خواست فعالیت خود در زمینه مستندسازی جنایت ائتلاف متجاوز علیه ملت یمن را به صورت مداوم ادامه داده و مظلومیت ملت یمن را به جهانیان یادآوری و معرفی کنند.

در این دیدار فعالیت های وزارت حقوق بشر و میزان موفقیت در اجرای طرح های مدنظر بویژه در خصوص حمایت و دفاع از حقوق بشر در یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دو طرف همچنین فعالیت های وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی در زمینه مستندسازی جنایات صورت گرفته علیه ملت یمن و نیز حفظ ارتباط با سازمان های حقوق بشری در جهان را برای انتقال آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت واقعی جاری در یمن مرور کردند.

ائتلاف متجاوز از ششم فروردین ۹۴ با چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که نتایجی برای این ائتلاف نداشت.

بیش از هشت سال است که یمن شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف که برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن تلاش کرده‌اند، بوده که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بر اساس توصیف سازمان ملل، به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

دولت نجات ملی یمن اخیرا با انتشار گزارشی در مورد ۳۰۰۰ روز جنگ در این کشور و تلفات آن اعلام کرد: ائتلاف متجاوز طی این مدت، بیش از ۴۹ هزار غیرنظامی را به شهادت رساند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

برچسب ها:
ارسال نظر: