X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 102
تاریخ ثبت : یکشنبه, 18 تیر,1402 | 08:56 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 15 تیر,1402 | 04:47 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 18 تیر,1402 | 08:56 ق.ظ

شورای حقوق بشر فرانسه را نمی‌بیند؟!

  • شورای حقوق بشر فرانسه را نمی‌بیند؟!

این روزها یکی از مهم‌ترین رویدادهای حقوق بشری در جهان وضعیت اسفبار رفتار خشونت آمیز پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه در قبال شهروندان آن کشور است، اما گویا مصلحت در ندیدن این روزهای فرانسه است!

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر،  محمد مهدی ملکی، کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت:

شهر ژنو این روزها شاهد برگزاری پنجاه و سومین اجلاس شواری حقوق بشر سازمان ملل متحد هست. ارائه گزارش کمیته به اصطلاح حقیقت‌یاب درباره وضعیت حقوق بشر در ایران به خصوص در قبال اغتشاشات پاییز سال گذشته (۱۴۰۱) یکی از دستورکارهای این دور از نشست شورای حقوق بشر بود.
 

گزارش ارائه شده توسط کمیته مزبور در جلسه شورا آنگونه که رئیس آن کمیته گفته بر اساس گزارش‌های ارسالی است و استناد و مدرکی دال بر تأیید اتهامات وارده به نظام ایران در اختیار ندارند (مشابه دادگاه حمید نوری که در آن اساس اتهامات برگرفته از اظهارات چند تن از افراد سازمان منافقین بود که به صورت شاهدانی سرتاسر پوشیده در دادگاه حاضر می‌شدند).
 

این در حالیست که این روزها یکی از مهم‌ترین رویدادهای حقوق بشری در جهان وضعیت اسفبار رفتار خشونت آمیز پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه در قبال شهروندان آن کشور است، اما گویا مصلحت در ندیدن این روزهای فرانسه است!
 

از سوی دیگر، قرآن سوزی در سوئد با حمایت برخی دیگر از کشورهای اروپایی به بهانه واهی آزادی بیان رو شاهد هستیم که منجر به جریحه دار شدن احساسات و لطمه وارد شدن به اعتقادات یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان شده، اما ..
 

حقوق بشر واژه زیبایی است که متاسفانه غرض ورزانه در راستای فشار سیاسی و رسانه‌ای بر کشورهای هدف مورد استفاده کشورهای غربی قرار می‌گیرد و آنها در لوای نهادها و سازمان‌های بین‌المللی اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کنند.
 

در انتها آنکه، این رسانه‌ها هستند که مشخص می‌کنند افکار عمومی به چه موضوعاتی فکر کنند، به چه بنگرند و از چه چشم پوشی کنند و بر کسی پوشیده نیست که امپراتوری رسانه‌ای جهان در اختیار چه کسانی است.

 

ارسال نظر: